Klacht: Bezint eer ge begint aan Essent

op 15 juni 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Mooie praatjes ,maar uiteindelijk kom je van de koude kermis terug wanneer je een contract aangaat bij Essent
Wij zijn een contract aangegaan voor 3 jaar echter na 1 maand kregen wij spijt.
Reden:opzegvergoeding wordt pas eind van het jaar uitgekeerd,is ons niet verteld.
Door een goed aanbod van de vorige leverancier zijn wij weer terug overgestapt
De toegezegde opzegvergoeding wordt i.v.m. voortijdige contract beeindiging niet vergoedt, ook hiervan wordt niets gemeld
Kortom zeer onbetrouwbare leverancier als er iets mis is.
Neem je gewoon energie af dan is er niets aan de hand je betaald teveel maar dat is alles totdat je besluit over te stappen of iets anders.
MIJN ADVIES:
Bezint eer ge begint,mooie verkoop praatjes zonder kleine lettertjes
Typisch Essen!

Ik wil de toegezegde opzegvergoeding uitgekeerd krijgen, hiervan heb ik een mail ontvangen zonder restricties

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 15 juni 2016 om 08:54 geantwoord

Beste Kameraaf,

Op 14 juni 2016 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over Essent. U geeft aan dat u niet op de hoogte was van de termijn waarin de compensatie opzegvergoeding werd uitgekeerd.

U heeft ons uw eindafrekening gestuurd waar de opzegvergoeding van uw vorige leverancier. Dit heeft u niet gedaan op de reguliere wijze zoals aangegeven in onze aanmeldbevestiging. Wij hebben uw aanvraag wel in behandeling genomen en hebben u bevestigd dat het omstreeks het moment van de jaarafrekening aan u wordt uitgekeerd.

Ik heb op 15 juni 2016 telefonisch contact opgenomen om dit toe te lichten. Een jaarafrekening ontvangt u twaalf maanden na start van de levering. Indien u eerder overstapt ontvangt u de eindafrekening. Op onze website, waar wij u naar verwezen hebben, staat dat het recht op de compensatie van de opzegvergoeding vervalt op het moment dat u uw overeenkomst voortijdig beëindigd. Een compensatie van de opzegvergoeding kan immers gezien worden als welkomstgeschenk. Als u weer overstapt (binnen 1 jaar), dan nemen wij die kosten niet meer voor onze rekening. U geeft aan dat u niet heeft gekeken in uw aanmeldbevestiging hoe u het moest indienen en u heeft de daar aan verbonden voorwaarden niet gelezen.

Ik heb u op de hoogte gesteld dat wij de opzegvergoeding niet zullen vergoeden en dat u tevens een terugvordering van uw welkomstgeschenk toegestuurd krijgt. Hierin wordt dan een deel van de waarde teruggevorderd.

Helaas kunnen wij de door u gewenste oplossing niet bieden. U heeft aangegeven dat u ontevreden bent met het gesprek omdat ik u geen positief nieuws kon brengen. Ik vind dat erg jammer om te horen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Ik beschouw uw klacht als afgehandeld.

Dave
Essent Webcare

Heeft op 15 juni 2016 om 10:44 geantwoord

Standaard praat van een groot bedrijf die afhankelijk is van particulieren
Nu pas komen de voorwaarden naar buiten deze worden je niet verteld en meegegeven als je overstapr naar Essent in het verleden kreeg je zogenaamtmeen gratis ipad en nu zogenaamd een kado en een opzegvergoeding
Mensen trap er niet in het is net als op marktplaats te mooi om waar te zijn
Stap niet over naar essent maar beding korting bij uw huidige leverancier dan ben je veel gunstigger uit
Mijn onkostenpost is €450
Bedankt Essent

Alle klachten die gemeld zijn door Kameraaf