Klacht: Betreft aanbod van een gratis dagkaart

op 28 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Onlangs ontving ik een mailtje dat bij mij de indruk wekte dat ik na het beantwoorden van wat vragen een gratis dagkaart zou kunnen krijgen.
Na het beantwoorden van een eindeloze rij vragen zag ik in de zeer kleine lettertjes dat er 200+ vragen (hoeveel?) gesteld zouden worden.
Na verloop van tijd heb ik de moed opgegeven en ben ik gestopt.
Onlangs ontving ik een nota van de KPN met hierop vermeld een bedrag van ongeveer €42.
Ik wil nu niet direct grote woorden gaan gebruiken,
maar de info zou naar mijn idee een stuk duidelijker kunnen!

Een compensatie in geld of in een produkt.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 mei 2016 om 12:16 geantwoord

Geachte heer Lucie,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 28 april 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst mijn excuses voor de late beantwoording.

Het spijt mij te vernemen dat u te maken heeft met valse e-mails. Graag geef ik u de volgende informatie.

Op dit moment zijn er veel valse e-mails in omloop. Hoewel deze e-mails qua vormgeving en inhoud soms veel gelijkenis vertonen met de echte NS e-mails of die van onze partners zoals Blokker en Kruidvat, zijn deze niet van NS en onze partners afkomstig.

Onze naam en ons logo wordt misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Meestal wordt in deze valse e-mails gevraagd om uw gegevens te verstrekken of op een link te klikken. Doet u dit, dan krijgen fraudeurs mogelijk toegang tot uw persoonlijke gegevens. U kunt vervelende gevolgen verkleinen door, als u bijvoorbeeld een wachtwoord heeft meegestuurd, dit zo snel mogelijk te vervangen. Ook doet u er goed aan de valse e-mail te verwijderen.

Meer informatie over hoe u valse e-mail kunt herkennen is te lezen op onze site: http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door de heer Lucie