Klacht: Betalingsherinnering

op 05 september 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Van Bol.com heb ik een betalingsherinnering gekregen van een bestelling die ik enkele weken geleden heb geplaatst en inderdaad nog niet betaald. Ik vond de herinnering in eerste instantie al opmerkelijk en zag dat een latere bestelling al wel betaald was. Dit heb ik bij Bol.com aangemerkt, maar men is onverbiddelijk. Ik had mij neergelegd bij wat mijn eigen fout leek.

Totdat ik het bedrag wilde voldoen. Ik krijg bij het betalen via iDeal onderstaande melding:

We zien dat je hebt willen betalen.
Wij wachten op dit moment op bevestiging van de bank of dit gelukt is. Wanneer dit niet is gelukt, kun je na 1 uur opnieuw betalen. Wanneer wij het geld ontvangen hebben passen wij dit direct aan in je betaaloverzicht, dit kan tot 3 dagen duren.

Op het moment dat ik de melding zag herinnerde ik mij dat ik de betaling enkele weken geleden reeds heb willen voldoen maar dezelfde melding kreeg.

Bol.com maakt het lastig om te betalen en bovendien vind ik de verhoging van het bedrag met bijna 11 procent nogal fors voor iemand die altijd netjes betaald.

Ik ben tevreden wanneer men schuld deelt in het voorval en de boete wijzigt in een proportioneel bedrag.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 05 september 2017 om 10:11 geantwoord

Beste afjkgn,

Ik heb u op 31 augustus 2017 een e-mail gestuurd om een gepaste oplossing te bespreken. Helaas heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen.

De klacht wordt gesloten en ik ga er vanuit dat alles naar wens is. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik dit graag. U kunt reageren op mijn laatst verzonden e-mail. Ik neem dan direct contact met u op.

Fijne dag nog.

Groet,
Imro
bol.com

Heeft op 21 september 2017 om 21:30 geantwoord

Er is niets opgelost; de boete voor nette klanten is nog altijd buitenproportioneel.

Alle klachten die gemeld zijn door afjkgn