Klacht: Bestellingen geannuleerd, toch wordt 1 artikel uit de bestellingen geleverd op het verkeerde adres

op 23 september 2016 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Eergisteren heb ik in totaal drie bestellingen geplaatst bij Bol.com. Daarvan heb ik tot twee keer toe, de bestelling moeten annuleren. Het gaat om de bestellingen:4000244630 en 4000232480. Beide bestellingen hadden de volgende inhoud: 3 potjes groene nagellak en 1 boek SEO voor web professionals.

In de laatste stap heb ik mijn adres gewijzigd, tot twee keer toe heb ik het aangepast naar mijn adres in Rotterdam. Toch zag ik bij de bevestiging Nettelhorststraat 14 in Den Haag staan (een adres waar ik 3 jaar geleden woonde). 4 artikelen per bestelling dus.

Dus ik heb beide bestellingen direct geannuleerd. Na 10 minuten zag ik dat de annulering gelukt was en kreeg er zelfs een bevestiging van per mail. Het gekke is dat beide bestellingen niet volledig zijn geannuleerd. Slechts 3 van de 4 artikelen per bestelling zijn geannuleerd.

In de bijlage zit het bewijs van de annulering. Als je dit in je scherm ziet ga je er vanuit dat de annulering voor de gehele bestelling van kracht is. Niet voor 3 van de 4 artikelen. Dit is nu dus fout gegaan. En het boek is 2 keer bezorgd op het adres in Den Haag.

Er werd door bol.com de volgende oplossing geboden: ik kon langsgaan en dan aanbellen om de boeken terug te halen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dit geen oplossing vind. Ik heb immers gelijk de bestellingen geannuleerd toen ik zag dat het adres niet klopte. Dat is een bug in het systeem van bol.com niet, dus niet mijn probleem.

Ik heb gekozen voor de optie achteraf betalen, maar wil natuurlijk voorkomen dat ik allerlei aanmaningen krijg voor bestellingen die ik ten eerste geannuleerd heb en ten tweede nooit heb ontvangen.

Ten eerste wil ik dat bol.com dit gaat oplossen. Misschien kan bol.com een brief sturen naar de bewoners op het adres in Den Haag, met een verzoek de boeken terug te sturen. Uiteraard wil ik geen aanmaningen ontvangen. Daarnaast wil ik dat bol.com het systeem eens kritisch onder de loep neemt. Als ik een adres wijzig dan moet deze wijziging ook direct van kracht zijn. Als ik op annuleren druk, dan ga ik er vanuit dat de gehele bestelling direct wordt geannuleerd.

Bijvoorbaat dank.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 23 september 2016 om 13:44 geantwoord

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hi Grace,

We hebben elkaar vandaag gesproken en je hebt al een e-mail ontvangen met een bevestiging van ons gesprek.

MMet vriendelijke groet,

Jolanda van bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door graceroelofs