Klacht: Bestaande klanten betekenen niets voor Essent!

BARTT3002 op 05 november 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 november 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer Jansen, Op 3 november 2014 heeft u op www.klacht.nl uw klacht geplaatst omtrent de aanbieding bij de MediaMarkt. Als bestaande klant wilt u hier ook gebruik van maken. Dit is afgewezen. Op 3 november hebben wij telefonisch contact...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 5 november 2014

Een klant van Essent uit zijn teleurstelling over het feit dat een kortingsactie alleen voor nieuwe klanten geldt, terwijl hij al langere tijd klant is. Na navraag bij de klantenservice en via sociale media kreeg hij te horen dat bestaande klanten niet in aanmerking komen voor de korting. Dit heeft geleid tot zijn beslissing om mogelijk op te zeggen als klant en anderen aan te raden hetzelfde te doen.

Mijn Klacht:

2 dagen geleden bij de media markt werd me gevraagd of ik geen 225 euro korting wilde , ik kon namelijk via essent korting krijgen.

ik ben al klant van essent en wilde erover nadenken – de medewerker zei prima.

vandaag nam ik telefonisch contact op met essent en werd mij duidelijk dat deze actie niet geldt voor bestaande klanten!

nadat ik via twitter en zelfs de wegcare afdeling navraag deed werd mij verteld dat ik pech heb en dit idd alleen geldt voor nieuwe klanten!

ik ben teleurgesteld in essent en wil geen klant meer zijn , ik raad alle bestaande klanten aan gewoon op te zeggen als het kan en zoveel mogelijk te shoppen op die manier krijg je het maximale voordeel!

Gewenste Oplossing:

hoeft niet meer ik stap over!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 05 november 2014 om 16:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Jansen,

Op 3 november 2014 heeft u op www.klacht.nl uw klacht geplaatst omtrent de aanbieding bij de MediaMarkt. Als bestaande klant wilt u hier ook gebruik van maken. Dit is afgewezen.

Op 3 november hebben wij telefonisch contact met u opgenomen om onze overweging hier in uit te leggen. U ging niet akkoord. Uw klacht hebben wij vervolgens doorgestuurd naar de klachtenafdeling van Essent.

Op 5 november heeft u telefonisch contact gehad met mijn collega van de afdeling klachten. U heeft aangegeven onze overweging nu te begrijpen maar dat u het jammer vindt dat u geen gebruik kunt maken van de aanbieding. U heeft aangegeven uw huidige contract tot aan de einddatum aan te houden. Als uw contract afloopt kijken wij graag met u naar een nieuw passend aanbod.

Ik vertrouw erop dat hiermee uw klacht is afgehandeld en zal deze sluiten op www.klacht.nl

Groet,

Yvonne
Essent Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over Essent is afgesloten door de melder van de klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

BARTT3002

Heeft op 10 november 2014 om 08:49 geantwoord

deze is niet geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie