Klacht: Belachelijke prijs voor autoverzekering

op 01 september 2018 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Stel je voor dat jij en je partner een vakantie naar het zuiden van Italië hebben gepland. U huurt een kleine auto op Hotwire.com bij Thrifty voor de periode van 14 dagen. U wilt de auto ophalen op de luchthaven van Bari, Italië.

De totale prijs op Hotwire.com was € 398,50 Je denkt: ‘Redelijk’

In Italië ga je naar het loket van het autoverhuurbedrijf Thrifty.
Je staat twee uur in de rij na een vermoeiende reis.
De dame achter de balie zegt dat je auto niet goed verzekerd is en dat je jezelf beter kunt verzekeren met Super Cover, omdat de kosten van een kleine aanrijding al snel € 1000 bedragen!
Ze laat je een lange lijst met bedragen en verzekeringsvoorwaarden zien. Het duizelt je, je bent geen risicoanalist van een verzekeringsmaatschappij en je bent het wachten zo moe.
Onderaan de lijst staat een totaal van € 919,00 !! Jij slikt. De dame zegt, dat is alleen de claim die we op uw creditcard doen.
Je bent geschokt, je hebt immers de kleinste auto slechts 14 dagen gehuurd.
Ze zegt dat ze je kan verzekeren dat als je de auto zonder schade terugbrengt, je de helft van dat bedrag terugkrijgt.
U vraagt ​​haar: ‘wat is nu precies het totale bedrag dat ik dan moet betalen?’ Ze wijst naar € 448 en op het einde ondertekent u het formulier, goedgelovig als u bent.

Bij terugkomst, 14 dagen later, zonder enige schade aan de auto, blijkt de enige restitutie die u krijgt de brandstofkosten te zijn omdat u de auto volledig afgetankt aflevert !!

Samenvattend de totale kosten voor 14 dagen huur voor de kleinste auto van Thrifties vloot: € 845!!!!

Ik zou tevreden zijn als we € 400 terug zouden krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hertz over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 04 september 2018 om 09:36 geantwoord