Klacht: Begrip en medeleving

op 19 september 2016 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Wij hebben met 7 vriendinnen een reis geboekt naar Sevilla voor 5 dagen. Waar ik me erg op had verheugd. Jammer genoeg hebben wij onlangs te horen gekregen dat mijn zoon “Acute Lymfatische Leukemie” heeft.

Mijn zoon krijgt hiervoor chemotherapie. Is door die heftige chemo minder in staat en erg afhankelijk van verzorging. Hierdoor kan ik jammer genoeg niet voor een paar dagen weg!

Heb dit voorgelegd bij Transavia d.m.v. whatsapp. Deze communicatie heb ik hieronder gezet. Wat mij extra betreurt is dat er totaal geen begrip en medeleven wordt getoond. Zie de communicatie hieronder.

19-09-16 09:22:47: xxxx: Goedemorgen, jammer genoeg kan ik niet op reis ivm een ziek kind. Hiervoor zal ik met regelmaat in het ziekenhuis verblijven.
Hierbij verzoek ik u vriendelijk de annulering van de geboekte vakantie. Met het vergoeden van het reeds betaalde ticket.
Mijn boeking is ; Boekingsnummer H59SFS.
19-09-16 09:23:00: xxxxx: Wij hebben indien gewenst een verklaring van het ziekenhuis.
19-09-16 10:29:54: Transavia Whatsapp: Hallo Hal, goedemorgen! Ik heb bij deze jouw verzoek voor je doorgezet naar de betreffende afdeling. Zodra de boeking geannuleerd is zal je een annuleringsverklaring van ons welke je eventueel kan opgeven bij de reisverzekeraar. De luchthavenbelasting a 34.41 euro zal je binnen 2 weken ontvangen. Mocht er verder nog wat zijn, verneem ik het graag van je. Groetjes, Antonio
19-09-16 10:34:54: xxxxx: Goedemorgen Antonio, de reden dat jullie schrijf is dat ik geen reisverzekering heb. Hoop dat jullie me daarbij verder kunnen helpen. Bedoel je dat ik € 34,41 maar terug krijg van € 177,-????
19-09-16 10:52:37: Transavia Whatsapp: Dat klopt, Hali. Onze vluchten zijn niet restitueerbaar. Indien je wel een reisverzekering hebt, kan je nagaan of zij het resterende bedrag vergoeden. Mocht er verder nog wat zijn, hoor ik het graag. Groetjes, Antonio
19-09-16 11:40:37: xxxx: Hoi, ik wel een doorlopende reisverzekering bij ING. Je weet zelf ook dat reisverzekering geen annuleringsverzekering is. Ik heb hier met een acute Leukemie te maken van mijn kind! Heb geen tijd om allerlei instanties af te gaan! Kan wel een verklaring van het ziekenhuis sturen. Zij gaven aan, uit ervaring, dat de vliegmaatschappijen begrip voor hebben. Verzoek u vriendelijk dit voor te leggen bij de desbetreffende beoordeler binnen uw maatschappij.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
19-09-16 11:41:42: xxxx: 2016-09-19-PHOTO-00000008.jpg
19-09-16 11:45:07: Transavia Whatsapp: Beste Halixxx, dit is het gene wat ik voor je kan doen. Dit is ook opgenomen in de algemene voorwaarden van de tickets. Groetjes, Antonio

Dit is een totaal onmacht. Waar ik niets aan kon doen. Heb op zijn minst meer begrip en coulance regeling verwacht. Transavia heeft nog 8 dagen de tijd om de tickets alsnog door te verkopen. Het volledige uitkering is in dit situatie naar mijn mening gepast.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door haydar