Klacht: Beeïndiging contract door Essent zonder Toestemming!!!

op 21 juni 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

2 weken geleden is helaas mijn schoonmoeder overleden en dit hebben we uiteraard ook netjes gemeld bij Essent omdat er nog steeds een contract liep bij Essent op haar eigendomswoning waar al 3 jaar niemand meer woont. En waar Essent al die tijd ook flinke rekeningen gestuurd heeft ‘onder het mom van: netwerkkosten. Maar goed. nu wil dat begin van de week iemand belt en zich voorstelt als medewerker van Essent om ea te controleren omtrent de geschreven brief, waar alleen maar instond dat ze was overleden verder niks. De overijverige medewerker van Essent stopt alleen zonder onze toestemming het contract. Vervolgens geeft hij aan dat hij dit zal terugdraaien. En wat denkt u?? Dag erna krijgen we een mail dat dit helaas niet gaat en dat we maar ff contact moeten opnemen met Essent. Ik heb netjes een mail teruggestuurd met nogmaals het verzoek alles terug te zetten naar het oude aangezien wij geen wijzigingen mogen en kunnen doen inzake deze ivm erfrecht! Krijg ik wederom een mail, gericht aan mijn overleden schoonmoeder?!!?!?!?!?!? dat ze telefonisch contact moet opnemen zodat ze ea kunnen doornemen. Beetje lastig als ze dood is????

Gewenste Oplossing:

Als zij met ons contact opnemen met de mededeling dat ze alles hersteld hebben naar het oude. En zich er niet gemakkelijk afmaken met een mail en bel zelf maar! Ik vind waar gewerkt worden worden fouten gemaakt, maar schuif het niet naar de klant terug en zeker niet in deze situatie. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan dit nu.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Essent

Heeft op 21 juni 2016 om 08:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste FJMJ,

Op 17 juni 2016 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over Essent. U geeft aan dat uw schoonmoeder is overleden en dat wij de overeenkomst hebben beëindigd, terwijl u heeft gevraagd om de levering te behouden. Dit heeft te maken omtrent het erfrecht.

Gecondoleerd met het overlijden van uw schoonmoeder. Op 17 juni 2016 heb ik telefonisch contact opgenomen om uw klacht te bespreken. Ik heb u uitgelegd wat de procedures zijn omtrent aan- en afmeldingen. U heeft aangegeven dat u er niet mee geholpen bent. Ik heb gekeken of wij bij wijze van uitzondering kunnen afwijken van onze standaardprocedures. Dit is succesvol geweest en wij hebben op 20 juni 2016 telefonisch op de hoogte gesteld dat de overeenkomst hersteld wordt.

Namens Essent bied ik u mijn excuses aan voor het ontstane ongemak in deze moeilijke periode.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en beschouw uw klacht nu als afgehandeld.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Moon J