Klacht: Bedrijf wil geen informatie over zending geven

op 02 juni 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verstuur pakketten via PostNL.
Post NL werkt samen met DPD voor zendingen naar bepaalde regios in Frankrijk. (Op deze samenwerking heb ik geen invloed)

Ik heb nu een pakket dat zou zijn aangeboden bij de ontvanger, die helaas niet thuis was, en er zou een briefje zijn achtergelaten, dat mijn ontvanger niet heeft gevonden.

Via track/trace van PostNL wordt ik doorgelinkt naar de Track/Trace van DPD, alwaar staat aangegeven dat pakket op een winkel/afhaaladres zou liggen. Mijn ontvanger is daar geweest maar het pakket zou daar niet zijn.

Ik neem uiteraard contact op met PostNL voor navraag en deze belooft een onderzoek te starten dat 3-6 weken gaat duren.

Om toch tot een snellere oplossing te komen neem ik contact op met de Customer Service van DPD a raison van 50 cent.
Deze wil geen informatie geven omdat de zending via PostNL loopt, terwijl ik enkel wil nagaan of mijn pakket inderdaad op de opgegeven locatie zou liggen of inmiddels retour is gezonden.

De customer service van DPD is keihard en verwijst mij terug naar PostNL.

Dit is geen service.

Als ik als betalende klant gewoon rechtstreeks informatie kan vragen over mijn zending.
Ik betaal via PostNL voor de diensten van DPD en ook nog eens bij een telefonisch contact met DPD.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 02 juni 2016 om 09:25 geantwoord

Beste kopra,
Bedankt voor je bericht. Wat ik heb uit kunnen zoeken over je pakket is dat het op 30 mei om 9.40 uur door de ontvanger is afgehaald.
Helaas is het geen kwestie van niet willen, maar door de afspraken die PostNL met DPD heeft, mogen wij ons hier verder niet mee bemoeien.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Groet,
Hanneke

Heeft op 02 juni 2016 om 13:47 geantwoord

Inmiddels heeft mijn ontvanger contact opgenomen met winkeldepot en mij het volgende bericht gestuurd.

Bonjour,

Je me suis déplacé hier chez Chatou Fleurs et il y a eu une erreur sur leur document.

Ils ont retrouvé le colis. Je l’ai finalement récupéré hier soir.

Merci

Een fout in het winkeldepot, dus en NIET afgehaald op maandag 30-5 !!

Alle klachten die gemeld zijn door kopra