Klacht: Bedrag eindafrekening klopt in mijn ogen niet

op 26 april 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik betaal 75 euro per maand.
Op de eindafrekening staat dat ik 825 euro heb betaald dit jaar.
Maar bij mij is 12x 75 euro 900 euro.
Ik weet zeker dat ik geen betaling heb gemist.
Mijn vraag en klacht is waar is die 75 euro gebleven.

Met vriendelijke groet,

Francois

Gewenste Oplossing:

Als het mij uitgelegd word en dat ik het nog begrijp ook

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 april 2017 om 14:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Ik kan goed begrijpen dat dit verwarrend is. Ik heb zelf ook goed moeten kijken wat hier nu de oorzaak van is.

In mei 2016 hebben wij namelijk geen termijnbedrag bij u in rekening gebracht. Hierdoor zijn er 11 termijnbedragen in mindering gebracht op de jaarafrekening. 11 X 75 = 825 euro.
De in rekening gebrachte termijnbedragen kunt u controleren po de bladzijde waar ook de meterstanden staan. Daar ziet u een overzicht van juni tot en met april.

Wel heeft u op 26 april 2016 een betaling gedaan zoals u gewend bent. Omdat er geen termijnbedrag tegenover deze betaling stond, hebben wij dit bedrag weer aan u uitbetaald omstreeks 1 mei 2016.

Ik heb uw voorgaande jaarafrekening ook gecontroleerd en hierop hebben wij ook 11 termijnbedragen in rekening gebracht.

Ik hoop dat ik u met deze uitleg meer duidelijkheid heb kunnen geven.
Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn, dan horen we dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Fwielandt