Klacht: Bedenkelijjke praktijken bij Bol.com .

op 28 juli 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Bestelling geplaatst, bevestiging gekregen met leveringsdatums en de vermelding : bestelling is al betaald. Een artikel wordt niet geleverd en bij navraag komt stap1:
STAP1 : Klantendienst : Dit artikel is door Bol.com geannuleerd wegens niet langer leverbaar, spijtig MAAR HET WAS TOCH NIET BETAALD.
Bol.com trekt dus de eigen bevestiging in twijfel (om verwarring te zaaien ?)
STAP2 : Lantendienst : Lever het bewijs van betaling – door een screenshot van uw bankafrekening -en MISCHIEN IS HET BEDRAG ONDERTUSSEN AL TERUGGESTORT.
Duidelijk in tegenspraak met Stap1.
STAP3 :Klantendiens : Lever het bewijs dat de terugbetaling NIET is gebeurd. Nodig : screenshots van alle bewegingen op uw bankrekening – ontvangsten, uitgaven met telkens saldo – van deafgelopen 30 dagen. Dan kunnen wij nazien of de terugbetaling al dan niet gebeurd is.
STAP4 :Indien u ons uw bankafschriften niet stuurt kunnen wij verder niets doen.
Als men dus zijn bankgegens niet meedeelt wordt er niet terugbetaald.
Samengevat : Verleg de bewijslast naar de klant, stel dan een onaanvaardbare voorwaarde en besluit : U bent uw centen kwijt, Bol.com houdt ze.
Dit lijkt wel heel sterk op een vorm van Internetfraude.
En nog : Het niet leverbaar artikel is plots weer leverbaar maar kost nu 50% meer.
Ik heb alle emails om bovenstaande te bewijzen.

Bol.com moet zelf ontvangsten en betalingen nazien en de reeds betaalde maar geannuleerde bestelling terugbetalen

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 28 juli 2017 om 11:42 geantwoord

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - -
Beste heer Andries,

Er is een e-mail gestuurd naar het e-mailadres wat aan uw account is gebkoppeld.

Jolanda van bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door Andries-R