Klacht: Opzeggen lidmaatschap

T Wieringa op 04 juni 2024 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Afgelopen donderdag m’n pols gebroken op vakantie. M’n pols is op z’n heftige manier gebroken dat ik zeer lange tijd niet kan/mag sporten.
Om deze reden wil ik dan ook m’n lidmaatschap bij basic-fit opzeggen.
Deze vragen om een medisch attest waar zij niet eens om mogen vragen.
Omdat ik weiger deze te geven willen zij m’n lidmaatschap alleen opzeggen met een maand opzegtermijn terwijl ik hier geen gebruik van kan/mag maken.

Opzeggen lidmaatschap zonder maand opzegtermijn

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Basic Fit

1 week geleden - Hi! Het klopt inderdaad dat wij niet een officieel medisch attest nodig hebben. Toch hebben wij iets van bewijs nodig om een medische opzegging in behandeling te nemen, dit mag alles zijn zoals een afsprakenkaart bijvoorbeeld. Graag zien we jouw gegevens tegemoet zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Leslie van het Basic-Fit social team

Reactie van de melder van de klacht T Wieringa

1 week geleden - Ik heb zelfs aangeboden om langs basic fit tegaan meteen gips om mijn arm. Ik kan foto's en afspraken van het ziekenhuis laten zien maar dat zijn privézaken waar jullie volgens de wet helemaal niet om mogen vragen.

1 week geleden - Ik bedoel met gips

Reactie van de melder van de klacht T Wieringa

1 week geleden - Morgen weer een afspraak in het ziekenhuis om eindelijk het zware gips uit Griekenland te verwisselen ( met tractie)wat ze eigenlijk niet eens wilden doen omdat het nog een te groot risico geeft dat mijn botten weer verschuiven en het dan geopereerd moet worden. Dus ik heb al genoeg stress om dan ook nog achter de opzegging van mijnlidmaadschap aan te gaan.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Basic Fit

1 week geleden -

Basic Fit

Heeft op 06 juni 2024 om 10:57 geantwoord

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

T Wieringa

Heeft op 06 juni 2024 om 12:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Omdat basic-fit niet wenste mee te werken heb ik zelf maar opgezegd met de maand opzegtermijn.
Er is vanuit Basic-fit dus geen oplossing gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door T Wieringa