Klacht: Onterechte aanmaning, belabberde communicatie

Youssef Koujjei op 13 januari 2024 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een bedrijfsfitness abonnement lopen via mijn werkgever. Wanneer ik naar een premium abonnement wilde overstappen heb ik op advies van een basic fit medewerker in ‘mijn basic fit’ app de wijziging doorgevoerd en hierdoor (zonder het te weten) een aparte 2de abonnement afgelosten. Vervolgens kreeg ik een betalingsherinnering, terwijl mijn contributie vanuit mijn werkgever (op mijn naam) altijd netjes betaald is, al 3jaar lang! Meermaals, heb ik aangegeven dat ik al een abonnement heb lopen, telkens werd ik gewezen op de betalingsachterstand, maar er is al betaald! Er is geen betalingsachterstand, maar een 2de abonnement die geannuleerd moet worden. Je kunt een lid toch niet vragen om 2 abonnementskosten te laten betalen!? Waarom is hiervoor niks ingeregeld? Waarom kun je uberhaupt 2 abonnementen op 1 naam hebben staan?

Tot overmaat van ramp heb ik nu een aanmaning aan me broek hangen. Ongelooflijk.. er is geen aandacht voor de persoon of de situatie, men verschuilt zich achter een computer en geeft meermaals geen of veel te laat een reactie en dan maar alles over de schutting bij het incassobureau. Nu mag ik met het incassobureau dit afschuwelijk gedrocht van een situatie gaan afhandelen, want de communicatie was al zooo goed dat er nu een tussenpartij bijkomt.

Annuleer dat 2de prive abonnement, er is al betaald (tm februari 2024), laat me gebruik maken waar ik voor heb betaald en de-blokkeer mijn account, en annuleer de aanmaning.

Gewenste Oplossing:

Annuleer dat 2de prive abonnement, er is al betaald (tm februari 2024), laat me gebruik maken waar ik voor heb betaald en de-blokkeer mijn account, en annuleer de aanmaning.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Basic Fit

10 maanden geleden - Hi Youssef, Bedankt voor je bericht. Ik heb voor jou alle eerdere communicatie bekeken en tot de conclusie gekomen dat het mis ging op het moment dat er is gewijzigd via de app aangezien dit via BedrijfsFitness had moeten gebeuren. De betalingen van BedrijfsFitness liepen echter wel door en om die reden hebben wij bij deze het volledige openstaande bedrag kwijtgescholden en kan je weer gebruik maken van jouw lidmaatschap! Hopelijk is dit de uitkomst waar je op had gehoopt. Veel sportplezier verder! Met sportieve groet, Leslie team social Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Youssef Koujjei

10 maanden geleden - Dag Leslie, Hartstikke bedankt voor dit goede bericht. Ik ben erg blij dat het opgelost is. Ik krijg echter nog wel een brief van het incassobureau? Hebben jullie hen ook ol de hoogte gesteld om de zaak te annuleren? Ik zou hier graag nog een bevestiging van krijgen. Alvast bedankt voor de moeite.

Bericht van Basic Fit

10 maanden geleden - Hi Youssef! 😊 Het kan zijn dat deze brief en de correctie elkaar net hebben gekruist, waardoor je deze brief hebt ontvangen. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met het incassobureau over de situatie. Graag kijk ik samen met jou of alle gegevens juist in het systeem staan vermeld, en of ik verder nog iets voor je kan betekenen in de bovenstaande situatie. Om je hiermee verder te kunnen helpen, heb ik wat extra informatie nodig. Zou je ons een privébericht willen sturen op Facebook of Instagram met referentie 11854494, jouw volledige naam, geboortedatum en postcode huisnummer. Dan kunnen wij op deze manier jou verder helpen. Een sportieve groet, Rosa social team Basic-Fit.

Reactie van de melder van de klacht Youssef Koujjei

10 maanden geleden - Dank voor je bericht. Ik heb alleen facebook en kan geen bericht sturen vanwege een storing (de functie moet nog bijgewerkt worden, al een aantal dagen). Is er een andere manier om de gegevens te sturen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Basic Fit

10 maanden geleden - Hi Youssef 😃, Je kan contact met ons opnemen via de chat of per e-mail, het emailadres is [email protected] Met sportieve groet, Rosa social team Basic-Fit.

Alle klachten die gemeld zijn door Youssef Koujjei