Klacht: Incasso bureau wordt onterecht ingeschakeld.

Laura Sarateanu op 28 juli 2023 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Hallo,

Ik wil graag een officiële klacht indienen over Basic Fit.
Mijn dochter heeft een proefabonnement afgesloten en na 1 maand heeft ze het weer verzekerd omdat ze het niet leuk vond en nooit meer geweest Ze had een vermoeden dat ze een maand proef kon draaien.
Ze heeft het netjes opgezegd en een bevestiging daarvan ontvangen. In de bevestiging staat dat het lidmaatschap beëindig is, maar dat ze nog geen toegang tot 2024 hebben. Waarschijnlijk heeft ze dat verkeerd begrepen. Ik ben erachter gekomen omdat ik een rekening heb gekregen van een incassobureau wat zich erg vreemd is omdat ze eerder een automatische incasso hebben ingediend voor een volgende maand. Waarom hebben jullie zelf geen automatische incasso gedaan? Dat hebben jullie eerder toch ook gedaan?
Ik probeer een medewerker te bereiken maar dat lukt niet. Het enige wat ze zeggen (via chatfunctie website) is dat ik het incassobureau moet bellen. Toen sloten ze de chat, omdat ze me niet verder konden helpen. Ik hoopte op een beetje begrip en dat ze gewoon weer automatisch het maandbedrag van mijn rekening afhalen zonder dat er een incassobureau wordt ingeschakeld. Hoewel ik het liefst wil dat het abonnement per direct wordt beëindigd omdat dat ook ons wordt verteld. “we kunnen een proefperiode doen van een maand”.

Alle info en wijzigingen heb ik niet binnen gekregen via email en ook niet via een brief. Blijkbaar gaat alles via jullie website, waar ik nooit op kom. Dus ik kon oook niet weten wat er aan de hand was.

Door mij alleen de eerste maand te laten betalen omdat we dacht dat het een proegabonnement was. En als ze dat echt niet willen dan op zijn minst de incassobureau cancelen en mij gewoon laten betalen. En dat ze me gewoon even bellen om e.e.a. uit te leggen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Laura Sarateanu

8 maanden geleden - Ik wil graag een bezwaar indienen over het feit dat Basic Fit een incassobureau heeft ingeschakeld. Mijn dochter heeft een proefabonnement afgesloten en na 1 maand heeft ze het weer opgezegd omdat ze het niet leuk vond en nooit meer geweest. Er is haar gezegd dat ze een maand kon proefdraaien. Na een maand heeft het netjes opgezegd en een bevestiging daarvan ontvangen. In de bevestiging staat dat het lidmaatschap beëindig is, maar dat ze nog tot 2024 toegang heeft. Ik ben erachter gekomen omdat ik een rekening heb gekregen van een incassobureau wat op zich erg vreemd is omdat ze eerder een automatische incasso hebben ingediend voor een volgende maand. Waarom hebben zij zelf geen automatische incasso gedaan? Dat hebben zij eerder ook gedaan namelijk. Ik probeer een medewerker van BasicFit te bereiken maar dat lukt niet. Het enige wat ze zeggen (via chatfunctie website) is dat ik het incassobureau moet bellen. Toen sloten ze de chat, omdat ze me niet verder konden helpen. Ik hoopte op een beetje begrip en dat ze gewoon weer automatisch het maandbedrag van mijn rekening afhalen zonder dat er een incassobureau wordt ingeschakeld. Hoewel ik het liefst wil dat het abonnement per direct wordt beëindigd omdat dat ook ons is verteld. “we kunnen een proefperiode doen van een maand”. Alle info en wijzigingen heb ik niet binnen gekregen via email en ook niet via een brief. Blijkbaar gaat alles via hun website, waar ik nooit op kom. Dus ik kon ook niet weten wat er aan de hand was.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 31 juli 2023 om 16:10 geantwoord

Hi Laura,

Wat vervelend dat dit is gebeurt zeg!

Wij willen je graag helpen, zodat we samen tot een goede oplossing komen!
Zou jij ons een Facebook Direct Message kunnen sturen met referentie 11004068?

Zo kunnen wij om gegevens vragen die wij nodig hebben in een prive gesprek om jullie verder te helpen.

Wij zien jullie bericht graag tegemoet.

Met sportieve groet,

Rudiger van het Social team Basic-Fit

Bericht van Basic Fit

8 maanden geleden - Hi Laura, Helaas zien we jouw bericht niet terug. Zou je nogmaals een bericht kunnen sturen via messenger met referentie: 11021427? Wij helpen je dan graag verder! Met sportieve groet, Koen van het Social team Basic-Fit

Laura Sarateanu

Heeft op 06 augustus 2023 om 22:09 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

ik heb een andere Facebook Direct Message gestuurd, maar ook deze tijd heb ik geen antwoord ontvangen.

Bericht van Basic Fit

8 maanden geleden - Hi Laura, Ik zie dat je DM bij mijn collega is. Je zal zo spoedig mogelijk antwoord krijgen. Met sportieve groet, Rudiger - Social team Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Laura Sarateanu

7 maanden geleden - Ik heb nog geen reactie van Basic Fit