Klacht: dubbel abonnement

Liek2710 op 14 maart 2024 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik kwam deze week erachter dat er maandelijks 2 keer contributie wordt afgeschreven van mijn rekening en dit al sinds Juni 2021! Bij nakijken bleek dat Basic Fit een dubbel abonnement afschrijft voor dezelfde persoon. Ik ben sinds 2019 lid van Basic Fit en heb nooit een nieuw abonnement afgesloten, ook heb ik nooit een email hierover gehad. (iets dat je wel verwacht als je een abonnement afsluit ). Dit is dus nooit gebeurd. Waarschijnlijk is bij Basic fit tijdens de Corona periode iets fout gegaan.
Na contact met de live Chat bij Basic fit , kreeg ik inderdaad te horen dat er 2 abonnementen onder mijn naam stonden en mij werd ook onmiddelijk verteld dat ze 1 ervan gingen stopzetten en het bedrag zouden terugstorten. Fijn, maar niet heus, want het bedrag dat ze terugstorten is van de afgelopen 6 maanden. De 24 ervoor zijn voor eigen rekening zegt Basic Fit want dan had ik maar beter moeten uitkijken. We hebben het hier over een bedrag van over de 1000 euro. Dit kan toch niet zomaar?? Er is nooit een pasje aangemaakt of iets dergelijks voor het zogenaamde tweede abonnement. Onvoorstelbaar. Hoe kunnen we dit fatsoenlijk oplossen? Groet, angelique

Het totale teveel afgeschreven bedrag terugstorten op mijn rekening

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Basic Fit
Download hier uw brief

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Basic Fit

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Basic Fit

3 maanden geleden - Beste Angelique, Hierbij willen wij u informeren over ons beleid met betrekking tot vergoeden van dubbele abonnementskosten. Als bedrijf hanteren wij de regel dat wij slechts maximaal 6 maanden terug abonnementskosten kunnen vergoeden. Dit beleid is van toepassing omdat wij van mening zijn dat het de verantwoordelijkheid is van onze klanten om hun betalingen en eventuele dubbele registraties bij te houden. Bij elke registratie ontvangt u een bevestiging per e-mail. Het spijt ons ten zeerste dat u te maken heeft gekregen met een dubbele registratie en begrijp dat dit vervelend voor u kan zijn. Echter, vanwege ons beleid kunnen wij maar tot het maximale van 6 maanden terug de abonnementskosten vergoeden. Verder kunnen wij hier niets aan veranderen of extra ondersteuning bieden. Mocht u vragen hebben over ons beleid of verdere verduidelijking nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan klaar om eventuele vragen te beantwoorden. met vriendelijke groet, Kaoutar team social Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Liek2710

3 maanden geleden - Beste Kaoutar, dank voor je reactie. Ik heb NOOIT een bevestigings email gekregen van dit zogenaamde abonnement. Geen mail voor een pas af te halen of iets dergelijks, helemaal niets. Het is schandalig gewoon!!! Dit is niet acceptabel. Graag had ik het hele bedrag vergoed; dit is ook waar ik recht op heb. Hier laat ik het dan ook niet bij zitten en zal ik verdere stappen ondernemen. Met vriendelijke groet, Angelique

3 maanden geleden - Onacceptabel

Bericht van Basic Fit

3 maanden geleden - Hi Angelique, Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is voor u, helaas zoals mijn collega hierboven heeft vermeld kunnen wij maar tot zes periodes in restitutie zetten. Mijn excuus voor het ongemak. met vriendelijke groet, Rosita, team social Basic-Fit

3 maanden geleden - Dit is diefstal

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Basic Fit nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Liek2710

2 maanden geleden - Het is diefstal. Nooit een bevestigingemail gehad of een email dat je je pas kan afhalen maar wel een dubbel lidmaatschap afgeschreven 2.5 jaar lang. Ik ben hier nog niet klaar mee..... Ik ga verder. Betaal maar eens 1 maand niet, dat zien ze meteen.... het is een grote bende!

Alle klachten die gemeld zijn door Liek2710