Klacht: Betaling achterstand na opzegging!

Janssen-M123 op 24 november 2022 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Hoi,

Ik heb op 14-09-2022 mijn abonnement stopgezet bij basic fit en daar ook een e-mail van ontvangen met daarin de bevestiging van de opzegging. Vandaag kreeg ik een anoniem telefoontje van de debiteuren afdeling van basic fit. Deze vertelde mij dat ik nog een bedrag van 96,47 open heb staan. Hier schrok ik enorm van en verbaasde mij ook omdat ik ervan overtuigd ben dat ik mijn abonnement heb stopgezet. Ook is dit een ontzettend groot bedrag voor mij om zo even af te betalen.

Ik vindt het ook niet netjes dat ik die afdeling niet terug kon bellen voor eventuele andere vragen en ze waren ook erg bot tegen mij aan de telefoon. Ook vertelde ze mij dat ik waarschijnlijk nog een extra bedrag over die 96 euro moet betalen als ik niet binnen een paar dagen kan betalen. Al wisten ze niet wanneer dit precies zou zijn en dit vond ik ook erg vreemd.

Ik heb al eerder problemen gehad bij basic fit over onterechte betalingen en ik hierdoor heb ik een negatief beeld gekregen van de sportschool erg jammer!

Ik eis: van basic fit dat dit bedrag wordt ingetrokken en hun excuses aanbieden.

Ik ben tevreden als het bedrag wordt ingetrokken en ik niet meer wordt lastig gevallen door Basic Fit.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 26 november 2022 om 12:46 geantwoord

Beste Merlijn,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, dat wordt gewaardeerd!

Wat vervelend om te lezen dat jij jouw abonnement hebt opgezegd en je na de opzegging bent gebeld wegens een openstaand bedrag. Onze excuses hiervoor.

Wij zien dat je op 16 augustus bent ingeschreven voor een jaarcontract. Vervolgens heb jij op 14 september jouw abonnement opgezegd. Omdat je nog een lopend contract hebt met de minimale contractperiode van 52 weken, stopt jouw abonnement op 29 augustus 2023. Dat is de eerst mogelijke einddatum van jouw contract. Tot die datum, lopen de lidgelden door.

N.N. van Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Janssen-M123