Klacht: Beëindiging overeenkomst Basic-Fit

Maickevdbelt op 18 augustus 2023 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wil ik Basic-Fit informeren dat ik het huidige lidmaatschap niet wens voort te zetten.

De reden hiervoor is dat mijn financiële situatie mij niet toe laat om een lidmaatschap te hebben. Ik kan het simpelweg niet betalen met een bijstandsuitkering en ik ben genoodzaakt om bepaalde dingen op te zeggen. Via de gemeente kan ik gratis bij een andere sportschool sporten en ik wil hier ook gebruik van gaan maken.

Ik verzoek u vriendelijk het lidmaatschap per direct stop te zetten, met een maand opzegtermijn.
En niet de datum van de overeenkomst te hanteren.

Gewenste Oplossing
Graag het lidmaatschap per direct stopzetten en de incassomachtiging beëindigen.

Lidmaatschapsnummer: V002447821 / 24501679

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

7 maanden geleden - Als er meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag

Bericht van Basic Fit

7 maanden geleden - Hi! 😊 Ik begrijp dat deze situatie heel erg vervelend voor je is, en ik hoop echt dat je snel uit deze financiële situatie komt. Echter is het zo dat wij niet een lidmaatschap kunnen beëindigen voordat het eerste jaar contract voorbij is. Mocht je nu dus nog binnen je jaar contract vallen dan is de eerst mogelijke einddatum de datum dat je contract eindigt. Mocht je hier meer informatie over willen kan je ons altijd een privé berichtje sturen op Facebook of Inatagram, dan leggen wij het je graag verder uit! 🧡 Met sportieve groet, Ilse team social Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Maickevdbelt

7 maanden geleden - Oh wat gek dat het niet kan aangezien ik het al eens eerder heb geprobeerd. Lees bericht van de medewerker: Beste Maicke, Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, dat waarderen wij! Wat vervelend om te horen dat jij jouw abonnement wilt opzeggen omdat je het financieel niet meer red. Wij begrijpen jouw situatie en hebben daarom uit coulance jouw lidmaatschap eerder beëindigd met een opzegtermijn van 30 dagen. Jouw abonnement loopt tot 2 maart 2023, tot die tijd kan je nog gebruik maken van onze faciliteiten. Wij hopen dat wij een passende oplossing hebben geboden. Met vriendelijke groet, Mike van Team Social Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Maickevdbelt

7 maanden geleden - Toen kon het wel maar het lukt mij echt niet meer om het te betalen en vanuit de gemeente kan ik ergens anders gratis sporten. Bovendien helpt het dan enorm dat ik het abonnement niet meer hoef te betalen. Dus ik hoop dat je opnieuw een besluit neemt. Anders zal ik het gewoon op andere manieren proberen.

Bericht van Basic Fit

7 maanden geleden - Hi! 😊 Is niet gebruikelijk dat wij lidmaatschappen stoppen in deze situatie. Het zou inderdaad kunnen dat het een keer ter coulance gebeurt is, maar het is zeker niet zo dat wij dit altijd kunnen doen. Je kunt altijd even contact met ons opnemen via Facebook of Instagram om de mogelijkheden te bespreken.🧡 Met sportieve groet, Ilse team social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Maickevdbelt