Klacht: Ongeplande en niet gemelde tussenstop

op 02 april 2016 over Arkefly in de categorie Vliegmaatschappij

In januari 2016 boekten mijn vrouw en ik een retourvlucht Amsterdam-Aruba. De heenreis (OR0373) op 19 maart 2016 en terug OR0376) op 30 maart 2016. De heenreis met een tussenstop op Bonaire. De retourvlucht werd aangeboden als rechtstreekse vlucht vanaf Aruba naar Amsterdam. Een aantrekkelijk aanbod voor een redelijke prijs
(€ 749,== per persoon). De heenreis is gegaan zoals gepland.
Terug echter bleek de aanvankelijk geplande vertrektijd van 19:40 uur te zijn gewijzigd naar 22.15 uur. Uit de mail bleek dat alleen de vertrektijd gewijzigd was. Gelukkig hadden wij de mogelijkheid om email te ontvangen. Was dit niet het geval geweest, hadden wij ons op de dag van de terugreis vermoedelijk 2 uur van te voren, in dit geval omstreeks 17:40 uur, gemeld op het vliegveld van Aruba..
Op de dag van vertrek bleek, nadat wij dat zelf hadden geraadpleegd, dat de vertrektijd opnieuw gewijzigd was naar 23:45 uur.
Die vertrektijd bleek wel te kloppen en werd ook gehaald, echter op het moment dat wij aan boord gingen, bleek dat onze stoelen bezet waren en moesten wij van mensen in het vliegtuig, niet zijnde bemanningsleden, horen dat we onze plaatsen pas konden innemen na de tussenstop op Curaçao. Hoezo rechtstreekse terugvlucht. Dit was een flinke teleurstelling maar je hebt weinig keuze, dus schikt je je daarin. Na de landing op Curaçao diende iedereen het vliegtuig te verlaten omdat het vliegtuig schoongemaakt moest worden. Dit zou volgens een stewardess ongeveer een uur duren maar het werden er twee. Op de luchthaven van Curaçao moesten we opnieuw door de volledige controle ondanks het bezit van transitkaarten. Door onvoorziene omstandigheden, die niet aan de vliegmaatschappij te wijten zijn, werd de vertrektijd nog circa 3 kwartier verlaat.
Het enige wat wij hebben gehoord over al deze wijzigingen en vertragingen, was een purser die ons telkens bedankte voor ons begrip. Alsof we een keuze hadden. Van enige compensatie is geen sprake geweest. Een teleurstellende ervaring en wij kiezen een volgende keer voor een andere vliegmaatschappij.

Als mensen fatsoenlijk geïnformeerd en gecompenseerd worden na dit soort vervelende wijzigingen en vertragingen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Arkefly

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Arkefly nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hennyenkobus@gmail.com