Klacht: Human Nature jas ANWB

Senneh op 16 maart 2013 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Mijn mail aan de ANWB(11-03-2013):Ik heb ruim een jaar geleden een Human Nature winterherenjack en een -damesjack gekocht in de ANWB-winkel te Almere. Na enkele keren dragen blijkt dat het damesjack niet waterproof is. Rechterschouder en rechtermouw regent door, wat ook zichtbaar is na het dragen in de regen. Binnenkant jas is daar nat evenals mijn kleding. Op de jas staat dat deze jas waterproof is. Ik heb hem zelf nog niet gewassen en ook niet laten reinigen. Wat adviseert u? Overigens heeft het herenjack geen problemen,
Reactie ANWB 12-03-2013:”Indien u het product heeft gekocht in de ANWB winkel raden wij u aan met het product terug te gaan naar de ANWB winkel. Mocht er sprake zijn van een tekortkoming in de productkwaliteit dan kan aldaar worden bepaald of en in hoeverre wij u tegemoet kunnen komen”.
Mijn ervaring vandaag: vanmiddag ben ik met de desbetreffende jas naar de ANWB-winkel in Almere gegaan.
De verkoopster gaf me het advies om het jack te wassen met Granger’s 2 in 1. Als dat niet zou helpen zou ik kunnen terugkomen naar de winkel.
Ik meldde haar dat ik het raar vond om deze jas te wassen(zou de 1e keer zijn) met het gemelde probleem. Zou het verergeren of niet opgelost zijn, dan zou het probleem mogelijk nog groter zijn.
De verkoopster overlegde met haar baas, die in een kamer zat achterin de zaak en daar ook bleef. Zij besloten dat dit de beste oplossing was.
Toen ik vroeg hoe het zou gaan met de kosten van het flesje 2 in 1 (voor leden €16,50) meldde de verkoopster me dat ik dit moest afrekenen.
Dit vond ik heel vreemd. Een jas die pretendeert waterdicht te zijn(dit staat op het etiket),dit niet blijkt te zijn, lijkt me een ondeugdelijk artikel.
Ik zou het niet meer dan normaal hebben gevonden dit flesje mee te krijgen om te proberen het gebrek te verhelpen en dan doe ik er zelf al heel veel aan!
Ook dit meldde ik de verkoopster. Zij besloot weer met haar baas te overleggen, die zich wederom niet liet zien.
Uitkomst: ik moest het flesje betalen en als het niet hielp, moest ik maar weer terugkomen. Dan zouden ze wel verder zien.
Dus: voor een ondeugdelijk geleverde jas moet ik 1: met de ANWB mailen; 2: naar de ANWB-winkel in het centrum en dus parkeergeld betalen; 3: de jas wassen met Granger’s 2-1 dat ik zelf moest betalen; 4: terug naar de ANWB-winkel als het probleem niet is opgelost.
En dat voor een Human Nature jas die wind- en waterdicht zou moeten zijn en verre van goedkoop was. Als het regent kan ik de jas niet eens aan!

Een kwalitatief goede en waterdichte jas, die ik ook in de regen kan dragen!

10 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

10 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door