Klacht: Annuleringskosten keuken

TMR01 op 16 maart 2019 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een aantal prettige bezoekjes bij KeukenConcurrent hebben wij een offerte getekend en alvorens ook mondeling aangegeven het eea nog te willen bespreken met de projectontwikkelaar. De offerte vraagt om twee handtekeningen, 1 om te verklaren dat de CBW voorwaarden aan u als koper zijn voorgelegd, u deze heeft gelezen en u deze accepteert. En 1 voor het bedrag. Wij hebben enkel voor het bedrag getekend, gezien de CBW voorwaarden niet op dat moment aan ons gepresenteerd zijn. Er werd ook niet mondeling of schriftelijk toegelicht wat de annuleringsvoorwaarden zijn.
Na twee weken in gesprek te zijn geweest met de projectontwikkelaar hebben we toch op vrijdag 28-12-18 besloten de keuken niet via KeukenConcurrent af te nemen en hebben we gevraagd te opdracht te annuleren. Tot onze verbazing kon niet zonder kosten, we moeten 30% van de waarde van de keuken betalen. Daar zijn wij niet op gewezen en vinden dit derhalve onterecht. We hebben immers ook niet getekend voor acceptatie van de CBW voorwaarden. Dit staat duidelijk vermeld op de offerte. We hebben er toch even de tijd voor genomen om er over na te denken, gezien dit een erg zure pil is.

Maandag 18-2-19 hebben we bevestigd dat we de keuken toch definitief willen annuleren. Hierbij hebben we ook een mail opgesteld en verwezen naar Artikel 6:233 BW. Wij hebben meerdere malen getracht telefonisch en per mail dit bespreekbaar te maken met Keukenconcurrent Almere. Echter hebben wij tot de dag van vandaag niks van ze vernomen anders dan een ontvangstbevestiging en dat het is doorgezet naar een manager.

We vinden het ontzettend jammer gezien wij erg goed geholpen zijn en hadden het graag anders zien eindigen. We weten helaas niet hoe nu verder.

Gewenste Oplossing:

Op het moment dat de annuleringskosten kwijtgescholden worden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

5 jaren geleden - Beste meneer, mevrouw, Heel erg vervelend om te vernemen dat er onduidelijkheid is over de annuleringskosten. We willen graag met u meekijken maar onder het ordernummer dat u geeft komen uw gegevens niet naar boven. Zou het kunnen dat het ordernummer anders is of dat de order op een andere naam staat? Graag vernemen we dit van u. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Twan Hoekstra - KeukenConcurrent

Bericht van KeukenConcurrent

5 jaren geleden - Beste meneer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. We gaan uw dossier bekijken en nemen zo snel mogelijk weer contact met u op over uw klacht. Met vriendelijke groet, Twan Hoekstra - KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Beste Twan, Fijn om te horen dat u ons dossier heeft gevonden. Inmiddels is er al een week verstreken. Graag zien wij zsm een reactie op ons verzoek. Met vriendelijke groet TM

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 25 maart 2019 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer, mevrouw,

Ik heb intussen gelukkig vernomen dat er vanuit onze klantenservice telefonisch contact met u is geweest vandaag. Er is met u gesproken over uw klacht en er wordt, wanneer het u uitkomt binnenkort met u een afspraak gepland in onze showroom om dit persoonlijk met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Twan Hoekstra - KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Beste Twan, Fijn dat het opgepakt wordt. Echter, het kwijtschelden van de annuleringskosten is een oplossing. De afspraak waarvoor mijn partner en ik een halve dag vrij moeten nemen om in de showroom de beschreven situatie nogmaals na te lopen niet. Voor de goede orde. Er is geen contact geweest met jullie klantenservice, maar met de bedrijfsleider van de betreffende showroom. Hieronder (ter info) de mail die wij hebben doorgestuurd na het telefonische contact. Met vriendelijke groet, TM We hebben afgelopen vrijdag tweemaal telefonisch contact met je gehad. De eerste keer dat je belde kwam het niet uit. Daarbij is aangegeven dat het telefoontje niet gelegen kwam en wij graag een schriftelijke reactie van jullie wensen. Ik heb daarna onderstaande mail van je ontvangen, waarna ik heb teruggebeld. Gedurende ons telefonisch gesprek heb ik nagevraagd waarom het nodig is persoonlijk langs te komen gezien wij jullie alle details inmiddels hebben verstrekt. Er werd aangegeven dat jullie de situatie willen bespreken en ons tegemoet willen komen in het kwijtschelden van de annuleringskosten maar dat er toch echt een persoonlijk gesprek plaats dient te vinden. Dat er nu aandacht besteed wordt aan onze klacht vinden wij prettig, echter niet zozeer de manier waarop. Daarnaast komen de toon en gedachtegang niet heel vriendelijk over. Wij zijn bereid om persoonlijk een gesprek aan te gaan. Echter, we zijn van mening dat de casus voldoende duidelijk is, ook heb je dit zelf telefonisch bevestigd. Je hebt aangegeven dat jou meerdere aanvullende informatie wenst, welke in het persoonlijk gesprek ter plekke telefonisch doorgespeeld dient te worden. Zoals eerder vermeldt ontvangen wij deze vragen graag schriftelijk zodat we hier een antwoord op kunnen formuleren. Dit zodat we niet beide een halve dag vrij hoeven te nemen. Daarnaast zijn we al voldoende verrast door deze situatie, derhalve willen we graag alles schriftelijk ontvangen en bevestigen. Ook hebben we aangegeven dat we op korte termijn niet langs kunnen komen ivm zakenreis naar het buitenland. We verblijven in afwachting van je spoedige schriftelijke reactie.

TMR01

Heeft op 28 april 2019 om 20:45 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Wij gaan hier niet mee akkoord.

Alle klachten die gemeld zijn door