Klacht: Annulering vlucht Istanbul naar Aqaba 23 april.

op 08 mei 2016 over turkish airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Wij hebben een vliegreis geboekt bij Budget Air. De vliegreis was gepland op 23 april van Dusseldorf naar Aqaba met een overstap in Istanbul. Wij konden 24 uur voor de vlucht Istanbul – Aqaba al niet on-line inchecken. De vlucht van Dusseldorf – Istanbul lukte wel. Op 23 april in Dusseldorf waar wij de vlucht van Dusseldorf naar Istanbul zouden nemen vertelde de balie medewerker van Turkisch Airways dat zij de vlucht niet kon inchecken omdat het meer dan 24 uur van te voren was en wij dat dan in Istanbul moesten doen. ( er werd met niets verteld over een geannuleerde vlucht ) Wij dachte dat door miscommunicatie in de taal wij dit verkeerd begrepen hadden en gingen in het vliegtuig van Dusseldorf naar Istanbul. Daar aangekomen wilden wij bagage ophalen en in gaan checken voor de vlucht van Istanbul naar Aqaba. Dit ging niet zomaar, wij moesten alle vier een visum kopen ( 4x € 25,- ) en daarna konden wij onze koffers ophalen. Bij aankomst in de vertrekhal stond onze vliegtijd nog niet aangegeven omdat dit te vroeg was. Na wat informatie te hebben gewonnen over de vlucht van ons konden wij al wel vast onze boardingpassen. ( wederom werd ons niet verteld dat de vlucht geannuleerd was ) Wij gingen koffie drinken en de tijd wat doden tot het moment dat onze vlucht vermeld zou moeten staan op het vliegtijdenbord. Wij gingen kijken op de borden en konden onze vlucht niet ontdekken. Wij besloten op onze boardingpassen te kijken en zag dat de vlucht Istanbul naar Aqaba verzet was naar 24 april. Wij gingen vragen hoe dit kon en hoe en wat nu! Bij balie B 15 kregen wij eindelijk te horen dat de vlucht geannuleerd was. Wij konden naar het kantoor van Turkisch Airways gaan, daar zou vervoer naar een hotel geregeld worden. Wij zijn ondergebracht in een keurig hotel, waar wij alle maaltijden konden krijgen en het vervoer van het hotel naar de luchthaven voor de vlucht van 24 april naar Aqaba was allemaal goed geregeld.
Ik vind het schandalig dat er op geen enkele wijze ons eerder is geïnformeerd over de geannuleerde vlucht van Istanbul naar Aqaba terwijl dit ruim van te voren al bekend was bij Turkisch Airways.
Extra kosten gemaakt voor een visum, hotel wel moeten betalen in Aqaba en missen gewoon 1 vakantie dag.

Compensatie. Ik zie op de site van Turkisch Airways dat zij dezelfde compensatie tarieven hebben zoals die bekend zijn bij EU Claim.nl
In ons geval zou dat dan gaan om 4 x € 400,-

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over turkish airlines

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over turkish airlines nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Flightlaw

9 maanden geleden - Beste Reiziger, Voor deze vlucht hebben wij eerder passagiers aan een schadevergoeding geholpen. Wellicht kunnen wij u ook helpen. www.flightlaw.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Nynkeilse67