Klacht: afspraak 150 euro per aanmelding van ene huis en na 12 maanden uitbetaling

op 15 april 2019 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heermevrouw,

ik heb verschillende panden en ik was gebeld door iemand van Essent. er waren een hoop telefoontjes en mails aan voorbijgegaan en nu was het toevallig zo dat ik een jaarafrekening zag liggen, dus dacht even na over de afspraak. 150 euro is toch mooi meegenomen.er waren slechts twee formulieren waarop ik op bevestiging kon drukken.op eentje stond wel mijn naam maar andere gegevens, dus ander adres, postcode en stad. Bij elke aanmelding weet ik eigenlijk wel zeker dat ik hetzelfde heb afgesloten. bij deze 3 deed ik eropdrukken en dan zag ik ‘oops er gaat iets fout nou ja, in ieder geval ben ik wel degelijk aangemeld en heb ik gas en elektra van Essent. alleen nu moeten ze wel de afspraak nakomen en krijg ik het excuus dat die 150 euro verdisconteerd zit in de korting. nou dat vind ik een slap excuus en zodoende maak je iemand blij met niks eigenlijk. ondertussen hebben ze aan mij wel degelijk een grote klant en willen ze erop zo’n manier mee wegkomen. nu krijg ik van hun wel een antwoord terug, maar verwacht niet zo dat er ook maar iets komt.

Gewenste Oplossing:

als de afspraak nagekomen word. kijk zoveel scheelt het niet als je van de ene naar de andere energieleverancier gaat. dus van 2 panden is al de jaarafrekening geweest en dan moet de 150 euro op mijn priverekening gestort worden zoals is afgesproken

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 16 april 2019 om 12:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mark,

Ik begrijp dat u gebruik wilt maken van de € 150,- cashback op al uw aangemelde adressen bij ons.

Helaas zit er in de gekozen contracten geen cashback. Ieder aangemeld adres heb ik voor u gecontroleerd. U had wel een aanmeldbevestiging van 1 adres doorgestuurd waar wel € 150,- cashback bij zat, maar dat adres hebben wij nooit aangemeld. Destijds hebben we u daarover geïnformeerd waarom we de aanmelding niet hebben voortgezet.

Omdat er geen cashback in de contracten vermeld staat, kunnen we dit niet uitkeren aan u.

Met vriendelijke groet,

Essent

Heeft op 16 april 2019 om 15:17 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

het punt is dat allereerst via media word gezegd jaar op jaar dat je een bepaald bedrag kan besparen bij het overgaan dat er een bedrag tegenover kan staan. Nou, ga ik daarmee aan de slag en ik zou dan na 12 maanden 150 euro krijgen. nou zo heb ik het een paar keer gezien dat het zo op schrift staat en verwacht dan ook dat het overgemaakt word. deal is deal lijkt mij. Nu zoeken we naar een excuus, zo te lezen..Maar okay, wat ga ik er dan op vooruit door over te stappen?! word het allemaal goedkoper dan ?volgens mi is alles duurder geworden. ik kreeg van de medewerker te horen dat de 150 euro in de prijs verwerkt zat..achteraf.. nou op schrift en dat kan ik u ook laten zien lijkt het erop dat ik op 3 of 4 adressen(waarvan 1 niet het juiste adres staat trouwens) …ze hebben niet alle correspondentie opgestuurd, maar het is veelal telefonisch verwerkt en doorgevoerd.. na 12 maanden een bedrag van 150 euro gestort krijgt. geef het mailadres maar door en u kan ene voorbeeld zien. misschien ga ik dadelijk wel scannen en dan kan je het zien. ik vind die informatie misleidend. Nu moet u bedenken dat ik voortdurend een ander adres heb doorgegeven waarop elke keer maar weer dezelfde voorwaarden gelden.. nu blijkt dat hetgeen wat erop staat geen waarde heeft. dat kan niet anders dan opgezet zijn. 150 euro zou mooi zijn en zo zie je maar weer dat ze iets voorstellen maar dat ze het niet na kan komen. jammer dat ze niet door een of andere waakhond aangepakt kan worden. ik vind het geen stijl.

Alle klachten die gemeld zijn door mark de koster