Klacht: Afsluiting warmwater

op 17 augustus 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

L.S.

Tot mijn grote verbazing vind ik zojuist een brief op mijn woonkamertafel met de mededeling dat mijn warmwatertoevoer is afgesloten en dat zonder mijn toestemming toegang tot mijn woning is verschaft. Dit in opdracht van de Nuon. Daarnaast de mededeling dat er beslag is gelegd op mijn inboedel, alsmede dat er een aantal items in bewaring zijn genomen!! In de eerste plaats vind ik nergens een overzicht terug, wat er dan in bewaring is genomen en in de tweede plaats een zeer schokkende ontdekking, omdat ik wacht op teruggave van geld van de Nuon!

Ter onderbouwing van bovenstaande heb ik bijgevoegd:

– Betalingsbewijzen van de facturen.
– Openstaande facturen volgens Nuon. Deze zijn nog niet betaald, omdat wij wachten op teruggave.
– Overzicht terug te verwachten geld van Nuon.
– Overzicht gewijzigd maandbedrag Nuon.
– Contract van de Nuon.

Daar jullie momenteel niet meer te bereiken zijn, verwacht ik zo snel mogelijk een correctie van bovenstaande en daarbij het terug draaien van de blokkade op de warmwater meter. Alsmede een overzicht van de in bewaring genomen goederen en de teruggave van voorgenoemde per direct!

Daarnaast wil ik een officiele klacht indienen aangaande deze gang van zaken, waarbij men zonder toestemming ons huis betreed heeft, wat ik ervaar als een zeer grote inbraak in onze privacy.

Gewenste Oplossing:

Heraansluiting en perdirect in bewaring genomen items retour. Daarbij excuses voor de gang van zaken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

7 maanden geleden - Hoi Johnny, wat vervelend om te lezen dat het zo ver heeft moeten komen dat we je hebben afgesloten voor warmte. Voor we overgaan tot zulke drastische maatregelen zijn we behalve een hoop tijd ook een hoop onbetaalde rekeningen verder. Dit zouden wij (en hopelijk jij) veel liever anders opgelost hebben, maar dit is niet gelukt. Op het moment dat we je afsluiten, nemen wij meteen je meterstand op en maken een eindafrekening en hieruit is een te klein tegoed naar voren gekomen om je gehele schuld (en gerechtelijke kosten van de deurwaarder) mee te kunnen verrekenen. Vanaf nu vragen we je om al het contact via de deurwaarder te leggen, zij zullen je informeren over de energienota's en het openstaand saldo. Veel sterkte in deze situatie. Groeten Nancy

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 17 augustus 2016 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hoi Johnny, aangezien we je dezelfde informatie hebben gegeven per telefoon ga ik er vanuit dat je weet welke stappen je kunt ondernemen om de heraansluiting van warmte te realiseren. Daarom zal ik de klacht die je via deze weg hebt geplaatst nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten.

Groeten, Nancy

Alle klachten die gemeld zijn door JohnnyRFHoning