Klacht: afsluiting stadsverwarming

op 09 augustus 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

4 weken geleden hft NUON onze stadsverwarming afgesloten. we hebben geen verwarming en geen warm water meer….
En dit terwijl we in ons gezin een klein kindje van 1 jaar hebben waarvoor de verwarming en warm water toch wel erg noodzakelijk is.
De afsluiting ging op verzoek van LAVG…. Er is namelijk nog een oude schuld van 2013 waarvoor een afbetalingsregeling is geweest. Deze is trouw altijd betaald, totdat we hulp kregen van ARES incasso uit Bemmel, die ons zou helpen met kwijtscheldingen….. Hierbij was zijn eerste verzoek, om onmiddellijk te stoppen met afbetalingen…
We hebben wel een afkoopvoorstel van NUON ontvangen, (iets van €800 was het vorig jaar…). Maar,..we kwamen er achter dat deze vriendelijke firma ons oplichtte door de bedragen in de mails en de brieven voor de kwijtingsbedragen te wijzigen…… Heeft ons honderden euroos extra gekost. Dit konden we er nog wel bij hebben…..
Maar vanaf dat moment is alles eigenlijk blijven liggen, we hebben de brieven van LAVG op de grote stapel bijgelegd en geen reaktie gegeven, wat van onze zijde ook niet juist is geweest….. Maar vervolgens kregen we een maand geleden dhr. Winkels van LAVG aan de deur met de mededeling dat zou worden afgesloten als niet ineens het volle bedrag zou worden betaald… Dit is voor ons echt ONMOGELIJK en we hebben gesmeekt om de oude betalingsregeling.
Maar,… we waren “te laat” volgens meneer Hans Landman van LAVG.
Mijns inziens is het nooit te laat,… en verzocht nogmaals om een regeling. Ook wijzend op de keurige betalingen van de huidige rekeningen bij NUON,…. wij zijn geen wanbetalers…
Vervolgens werd door LAVG aangegeven dat er kon worden overgegaan tot herstel van de afsluiting als we een medische verklaring zouden overhandigen volgens hun specifieke opzet qua tekst en de arts die het zou opstellen…… Dit is ons na 3 pogingen gelukt en hebben de verklaring naar LAVG gestuurd….. Bij navraag werd gemeld dat de verklaring doorgestuurd is naar NUON. Hier kreeg ik de volgende dag een reaktie van “Energie adviseur” Ad Bakker die vervolgens de door ons aangelleverde medische verklaring afkeurde en met allerlei andere en aanvullende eisen kwam voor een dergelijke verklaring….. !!!!?? Tevens melde hij doodleuk dat er toch iemand ernstig ziek of “bijna dood” (zijn letterlijke woorden.!!) moest zijn voordat er weer een aansluiting zou plaatsvinden. In een opvolgende mail heeft hij dit nogmaals beschreven.
Wij weten nu niet meer wat te doen,…. Het bedrag hebben we niet,.. en kunnen we ook nergens lenen….

Gewenste Oplossing:

als de stadsverwarming weer is aangesloten en we een betalingsregeling kunnen afspreken.....

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 09 augustus 2017 om 13:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Kasparova,

Dank u voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat u voor stadswarmte af bent gesloten. U vraagt om uw oude betalingsregeling en de heraansluiting van de levering voor warmte. Hierbij geef ik u mijn reactie.

Zoals u aangeeft is er een openstaande schuld. De oudste openstaande factuur is van januari 2013. Wij hebben u sindsdien proberen te bewegen het gehele openstaande bedrag te voldoen. Helaas is dat tot op heden nog niet gebeurd. Wij hebben inmiddels de vordering aan de deurwaarder LAVG uit handen gegeven. Voor alle verzoeken om een betalingsregeling verwijs ik u door naar LAVG.

U geeft aan dat u een medische verklaring naar ons heeft verzonden met het verzoek u weer aan te sluiten. Dit verzoek is gewezen. De medische verklaring is bedoelt voor mensen die in levensgevaar komen als die worden afgesloten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan beademingsapparatuur of hartbewaking. Wij hebben begrepen dat dit in uw geval niet van toepassing is. Dit is de reden dat wij uw verzoek af hebben gewezen.

Wanneer het volledige openstaande bedrag is voldaan, zullen wij u weer voor stadswarmte aansluiten.

Met vriendelijke groet,

Eugene
Nuon Webcare

Heeft op 10 augustus 2017 om 23:49 geantwoord

Dit is geen oplossing..!
We moeten nu het water verwarmen met een elektrische waterkoker.
En het huis verwarmen met elektrische kachels.....
Dit kost allemaal extra stroom.!!!!
Het geld wat we hier EXTRA uitgeven kunnen we beter gebruiken om de schuld af te betalen..!!!
Dit gaat nu dus niet en nooit zo lukken met deze domme actie van LAVG en NUON...!!!!
Graag een volwassen en menselijke oplossing.!
Grt
Gert en Elena

Bericht van Nuon

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Kasparova, Dank u voor uw bericht. Wij verwijzen u door naar LAVG voor het voldoen van het openstaande bedrag en heraansluiting die daarop volgt. Zij gaan nu over de vordering. Totdat deze is voldaan, heeft LAVG de kwestie in behandeling. Met vriendelijke groet, Eugene Nuon Webcare

Reactie van de melder van de klacht EMKASPAROVA

3 maanden geleden - Klopt,.... LAVG heeft het in handen en die heeft aangegeven dat weer wordt aangesloten als het hele bedrag betaald is OF ... een medische verklaring wordt overlegd... (schriftelijk bewijs hiervoor..!!) Voor deze medische verklaring hebben ze slechts 2 vereisten gesteld..: Citaat LAVG Hieronder geven wij nogmaals aan welke eisen dit zijn: - De verklaring dient te zijn opgesteld door een onafhankelijk, niet-behandelend arts (geen huisarts). - Er dient letterlijk in de verklaring te zijn opgenomen dat ‘het afsluiten van de warmte voorziening ernstige gezondheidsrisico’s met zich mee brengt.’ Dit hebben wij in onze 3e poging volledig zo verkregen en de verklaring doorgestuurd. Vervolgens LAVG gebeld met de vraag wanneer de monteur komt aansluiten.. Toen kregen we de melding dat het hele verhaal weer was doorgestuurd naar NUON..!!? Daar heb ik toen gesproken met "energie adviseur" Ad Bakker van de afdeling IncassoGerechtelijk..!!?? In dit gesprek werden ter plekke de eisen aangepast en moest en nu haast spraken zijn dat er iemand "bijna dood" (zijn letterlijke woorden) moest zijn alvorens weer direct wordt aangesloten. En ook moest de arts in de verklaring zelf schrijven: ..."ik ben een onafhankelijk-nietbehandelend arts.." Het hele verhaal wordt totaal overtrokken en uit zijn verband getrokken door vooral NUON door steeds andere eisen te stellen...... Maar een feit is wel dat alle maandelijkse betalingen netjes worden voldaan voor de afgenomen energie, al jarenlang nu.. Dit is niet een normale omgangsvorm, en klantvriendelijk is NUON al HELEMAAL NIET. Wij willen tegen betaling gewoon de huidige energielevering en een betalingsregeling voor de oude openstaande schuld. Mvg EM Kasparova

Alle klachten die gemeld zijn door EMKASPAROVA