Klacht: Afrekening plotseling veel hoger terwijl minder aanwezig

op 23 juli 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben eind van het jaar overgestapt van Nuon naar Essent omdat volgens de berekeningen die online voor je gemaakt worden, dit een paar euro zou schelen.. helaas voor ons dus blijkbaar in de verkeerde richting.

Het begon met een meterstand mix-up waarbij teller I en II verwisseld werden, maar men mij vertelde dat dit niets uitmaakte daar we 1 prijs hadden en geen dag en nacht tarief (?) Ook het feit dat iemand bij het opvoeren in de Essent computer een verkeerde waarde heeft ingegeven maakte niks uit.. de computer zou dit wel snappen aldus de telewerker want het telwerk is niet gebruikt en wanneer de waarde lager is dan de beginwaarde, zou dit automatisch gecorrigeerd worden.

De app om je bedrag aan het verbruik te bepalen werkte ook niet.. dit pas na 3 maanden.

Na 3 maanden heb ik dan de App gebruikt en kreeg ik te horen dat ik 80 EUR meer moest betalen dan de EUR 127 die men had aangezet. Na contact te hebben gehad met Essent werd ook dat naar het land der fabelen verwezen.. immers was deze winter wel erg koud (is dat zo?) en zou de zomer dit compenseren.

In Juli kregen we dan de afrekening.. en daar stond dan dat we in 6 maanden tijd, EUR 423,65 te min betaald hadden. Het nieuwe maandbedrag is nu EUR 166 geworden.

Op de afrekening zie ik nu wel een Nacht/Weekend telwerk en tevens een Dag telwerk. Het laatste zijnde dat telwerk wat stil staat. Begin waarde 6.718 kWh en eind waarde van 6.645 kWh.. Maar daarvoor staat dan een verbruik van 802 kWh. Dit klopt niet.

De teller die het wel doet, daarvan lijken de waardes te kloppen. Begin 8.441 kWh en eind 11.187 kWh, geeft een verbruik van 2.746 kWh

Die 802 kWh is dus wel te herleiden als deel van de 2.746 kWh.. Dit is zeer verwarrend, maar het klopt.

Ervan uitgaande dat de meter klopt, ofschoon ik het veel blijf vinden ook omdat ik door de week in het buitenland ben en mijn vrouw geen TV kijkt of elke dag een wasje aanzet, ben ik niet tevreden met het geheel. Waarom zou ons verbruik plotseling pieken?

Gewenste Oplossing:

De vraag is meer wat de oorzaak is waardoor we plotseling zo hoog uitkomen? Hoe is het mogelijk dat we ruim EUR 400 moeten bijbetalen nu dat ik minder thuis ben en het verbruik dus eigenlijk omlaag zou gaan? Ik zou willen weten of de meter wel klopt, maar ga geen EUR 200 investeren in iets waar ik nog schuld nog invloed op heb.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 23 juli 2012 om 10:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Franquinet,

Wij hebben uw klacht op Klacht.nl behandeld en opgelost. Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. Wij gaan voor u de jaarafrekening corrigeren. Tevens gaan wij u uw tarief omzetten naar een enkel tarief. Wij willen graag weten wat u van deze afhandeling vindt en verzoeken u uw mening te geven op klacht.nl.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Hermine
Afdeling Klantenservice
Essent

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door marcelfranquinet