Klacht: Afmelden bij Essent

op 09 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

(contactmoment 1) Wij hebben in oktober aan gegeven te gaan verhuizen en essent niet mee te willen nemen. Vervolgens gaf het meisje aan de telefoon aan dat we online toch even een verhuizing door moesten geven in verband met de eindafrekening.

Op het nieuwe adres ontvingen we een meterstandenkaart, bleek het dat we weer klant waren van essent op het nieuwe adres.

(contactmoment 2) Wederom telefonisch contact opgenomen. Excuses van de medewerker we melden u meteen af komt helemaal in orde. Daarna ontvingen we een brief van de netwerkbeheerder dat ze ons af gingen sluiten. Bleek dat essent ons af had gemeld bij de nieuwe leverancier. Wat aan de telefoon natuurlijk niet vermeld werd.

(contactmoment 3) Waarna we een eindstanden kaart voor het nieuwe adres ontvingen. Weer telefonisch contact u hoeft de eindstand niet door te geven. Foutje van ons er wordt wel een eindfactuur opgemaakt maar die is fictief. U krijgt 10 euro compensatie. Die we dus nooit gehad hebben!!

(contactmoment 4) Vervolgens toch een eindafrekening ontvangen van 92 euro voor drie dagen. Wederom contact opgenomen. Mevrouw was heel erg onbeschoft en wilde ons absoluut niet van dienst zijn. We kregen toch 19 euro terug op de 111 euro die we moesten betalen. Het feit dat we die 111 euro niet hadden betaald maar dat ze dat van de teruggave van het vorige adres af gingen halen dat wilde ze in eerste instantie niet snappen. Na een kwartier aandringen bleek er ineens een oplossing te zijn. De drie dagen konden doorgezet worden naar onze nieuwe energie leverancier die tenslotte de meterstanden heeft en we kregen gewoon het hele bedrag retour.

(contactmoment 5) Vervolgens kregen we niet het gehele bedrag van het vorige adres retour.. Waarna we een mail hebben verzonden.

(contactmoment 6) Hierna nam er wederom een onbeschofte medewerkster van essent telefonisch contact op. Ja er waren mensen met vakantie dat moesten we maar snappen. Daarnaast hadden we dan maar geen online verhuizing door moeten geven.. (dat was ons opgedragen door de eerste medewerkster). Ze ging het alsnog doorzetten naar de nieuwe leverancier en het hoogstpersoonlijk in de gaten houden..

Nu toch niet het hele bedrag terug gekregen slechts de 19 euro… dus essent heeft ons mooi 92 euro afhandig gemaakt voor drie dagen!!

Gewenste Oplossing:

Als we het gehele te veel betaalde bedrag van ons vorige adres met spoed terug geboekt krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 09 januari 2014 om 12:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Depmann,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken en we zijn tot een oplossing gekomen. Vanwege de onterechte aanmelding van uw nieuwe woning, hebben wij onterecht 111 euro bij u in rekening gebracht. Na opdracht aan de juiste afdeling is er in een eerder stadium al een bedrag van 19,21 euro aan u overgemaakt. De resterende 91,79 euro zal binnen 5 a 6 werkdagen worden overgemaakt naar uw bankrekening nummer.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door riniedepland