Klacht: Foutieve informatie

op 21 augustus 2018 over Adviesbureau Heerenveen in de categorie Adviesbureau

Ik ben bezocht door een vertegenwoordiger van Adviesbureau Heerenveen op 24 juli 2018 na een telefonische afspraak door een dame van dit bedrijf die vermeldde dat het alleen om een advies ging.
Om 10,30 melde deze Jeffrey zich bij mij zonder zich te identificeren (mijn eerst fout)
Hij kon stroom leveren voor 0,17278 euro per KWH en
Gas voor 0,53551 euro per M3
Dit leek me wel wat aangezien dit een stuk lager lag dan de prijs die ik nu betaal.
Ik ben nu particulier bij een energiemaatschappij aangesloten en dit wilde ik zo houden, omdat bij particuliere contracten de energiemaatschappijen de afkoopsom bij overstappen vaak overnemen.
Hij zei dat dit een particulier contract was en dat ik binnen 14 dagen het contract op kon zeggen.
Ik heb dit contract getekend zonder gedegen vooronderzoek (mijn 2e fout)
Ik heb hem nog gezegd dat ik hem zou op zoeken als het fout zat maar ik had achteraf geen gegevens van hem (3e fout) dus als iemand deze weet houd ik mij aanbevolen.
Had er direct al geen goed gevoel bij en heb het telefoonnummer gebeld dat ik had gekregen.
085-4879973 heb ik 10 x gebeld alleen een antwoord apparaat.
Toen een mail naar actie@adviesbureauheerenveen.nl dat op het foldertje stond en natuurlijk geen reactie.
Direct contact opgenomen met NLE, dat ik een vermoeden had opgelicht te zijn en mijn energieleverancier (NUON) ingelicht dat ik absoluut niet over wilde stappen.
Ik kreeg toch een contract van NLE dat 15% in prijs hoger lag dan bij NUON.
Weer naar beide gemaild dat ik niet over wilde stappen maar het bleek toch een zakelijk contract en daar geld geen opzegtermijn voor.
Gelukkig heb ik de naam van de medewerker van NLE opgeschreven en doorgegeven aan NUON die er melding van gemaakt heeft bij NLE waarop het contract geannuleerd is en ik bij NUON kon blijven. Het heeft me alleen wel veel energie en stress gekost.
Dit ter waarschuwing tegen energiecowboys die je alles beloven om maar een handtekening te krijgen onder een zakelijk contract (TEKEN DUS NOOIT ZONDER GEDEGEN VOORONDERZOEK)
Overigens zal Adviesbureau Heerenveen wel onder een andere naam doorgaan

Als andere mensen gewaarschuwd worden tegen deze praktijken

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Adviesbureau Heerenveen nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adviesbureau Heerenveen in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adviesbureau Heerenveen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adviesbureau Heerenveen

Heeft op 18 februari 2019 om 18:16 geantwoord

Goedenavond Hendry,

Wij vinden het jammer dat u zo'n nare ervaring heeft gekregen van het bezoek.
Op dit moment bezoeken onze adviseurs 2.000 klanten per week, helaas is het bij u niet goed gegaan.

Kunnen wij op dit moment nog iets voor u doen om deze nare ervaring misschien toch nog tot een positief einde te kunnen brengen?

Alle klachten die gemeld zijn door hendryekkel