Klacht: Foute informatie aangaande contract

op 24 december 2018 over Adviesbureau Heerenveen in de categorie Adviesbureau

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op woensdag 12 december hebben we bezoek gehad van de heer Jeffrey Meijer, werkzaam bij Adviesbureau Heerenveen. Hij had de gegevens van verschillende energiebedrijven vergeleken en voor ons was de NLE als voordeligst uit de bus gekomen. Voor ons zou dat betekenen dat we ongeveer € 360 goedkoper uit zouden zijn op jaarbasis.
Dit contract zou een jaar duren. Na dat jaar zou Adviesbureau Heerenveen opnieuw gaan kijken welke leverancier voor ons als beste uit de bus zou komen: dat kon weer de NLE zijn, maar dat zou evengoed een ander bedrijf kunnen zijn.
Op 17 december kregen wij, via de mail, het contract opgestuurd van de NLE. Een aantal dagen later hebben we dat contract goed kunnen bekijken (i.v.m. drukke werkzaamheden in die week) en lazen we dat het om een 5-jarig (!!!) contract ging en dat we een maandelijks termijnbedrag van € 205 zouden betalen (voorheen € 153, dus 12 x € 50 meer € 600, waar komt dan die € 360 goedkoper vandaan???) . Direct donderdag 20 dec.het adviesbureau gebeld. Deze vertelde mij dat ik vrijdag teruggebeld zou worden door Jeffrey Meijer, omdat dit zijn kantoordag is.Vrijdag tot 16.30 uur gewacht: geen telefoontje gehad. Toen zelf weer het Adviesbureau gebeld: 45.05 seconden in de wacht gestaan, toen was mijn telefoon leeg. Jeffrey Meijer gebeld (zijn telefoonnummer stond nog in onze telefoon, omdat hij op woensdag 12 dec heeft gebeld om te vragen of hij wat eerder kon komen).Voicemail. Vandaag 24 dec.) weer het adviesbureau gebeld. Werd niet opgenomen (gesloten ivm de kerstdagen??). Nummer van Jeffrey meijer nog maar eens geprobeerd. Voicemail. Toen de NLE gebeld, omdat ik van het 5-jarig contract af wilde. Lang aan de telefoon gesproken met 2 verschillende medewerkers. Er was ons verteld, door Jeffrey Meijer, dat we 2 weken bedenktijd hadden. Dit bleek niet zo te zijn: we hebben een zakelijk contract en dan moet je op de dag dat je het contract ontvangt, meteen besluiten of je hiermee akkoord gaat of niet. Doe je dit niet op de dag zelf, zit je aan het contract vast. Dank je wel Adviesbureau Heerenveen en m.n. Jeffrey Meijer!!!

Gewenste Oplossing:

Wanneer Adviesbureau Heerenveen voor ons regelt dat het contract met de NLE per direct opgezegd wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adviesbureau Heerenveen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adviesbureau Heerenveen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adviesbureau Heerenveen

Heeft op 30 januari 2019 om 10:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Contract is inmiddels geannuleerd. Onze excuses aangeboden aan de klant in de hoop dat wij in de toekomst nog zaken met elkaar mogen doen.

Tijdens de kerst dagen waren wij inderdaad gesloten, wij waren op dat moment wel via de mail te bereiken voor klanten, helaas op dat moment geen mail mogen ontvangen.

Heeft op 31 januari 2019 om 14:12 geantwoord

Wij hebben géén excuses ontvangen en ook géén melding dat het contract is geannuleerd. We hebben alleen een automatische leesbevestiging ontvangen van een door ons gestuurde mail met de opdracht om ons contract te annuleren(we hebben dus wèl een mail gestuurd, op 26 december 2018). Ook zijn we niet teruggebeld door de heer Jeffrey Meijer, zoals hij ons via een bericht op de (mobiele) telefoon had doorgegeven (na meerder keren geprobeerd te hebben om hem aan de telefoon te krijgen).
Dus, ons advies blijft staan: Ga NIET in zee met Adviesbureau Heerenveen!!

Alle klachten die gemeld zijn door R. Ooms