Mijn Klacht:
Zeer kwetsende ervaring bij Action Polderplein – klantonvriendelijk én respectloos
Op woensdagochtend/begin middag 30 april bezocht ik de Action op het Polderplein in Hoofddorp. Wat begon als een normaal winkelbezoek, eindigde in iets wat me nog steeds niet loslaat.
Ik stelde een eenvoudige vraag aan een medewerker, maar in plaats van een normaal antwoord kreeg ik een onverwacht harde en luidruchtige uitval. Andere klanten keken verbaasd op, zo extreem was de reactie. Toen ik vroeg of ik met de manager mocht spreken, bleek tot mijn verbazing dat diezelfde persoon de manager was – en die begon vervolgens ook tegen mij én mijn moeder te schreeuwen.
Alsof dat nog niet genoeg was, besloot ik later op de dag de klantenservice te bellen om mijn ervaring te delen. Helaas werd ik daar ook onbeschoft te woord gestaan. De medewerkster aan de telefoon wilde niet luisteren en begon zelfs óók te schreeuwen. Ik voelde me machteloos.
Ik schrijf zelden klachten of reviews, maar deze ervaring heeft me diep geraakt. Ik vind het al moeilijk om in een winkel mensen iets te vragen. Door dit incident durf ik dat voorlopig weer niet meer. Het voelt alsof mijn vertrouwen in menselijk contact in een winkelomgeving een klap heeft gekregen.
Ik begrijp dat personeelstekorten lastig zijn en dat mensen stress ervaren – maar dat mag nooit een excuus zijn om klanten op deze manier te behandelen. Iedereen verdient respect, ook als ze gewoon een simpele vraag stellen.
Ik hoop dat Action dit serieus neemt en dat niemand anders zo’n respectloze behandeling hoeft mee te maken.
Gewenste Oplossing:
Compensatie voor deze traumatische ervaring en oprechte excuses aangeboden hebben van beide medewerkers
