Mijn Klacht:
Op 16 december jl. heb ik het filiaal op de Plantage in Utrecht bezocht samen met mijn zusje. Naar aanleiding van dat bezoek wil ik hierbij een klacht indienen n.a.v. een zeer onbeschofte en onprofessionele behandeling door uw medewerkster Sinem Sakal. Ik zal hierbij de situatie schetsen zodat u een beeld krijgt van wat er is voorgevallen.
Nadat ik een soundbar had aangeschaft en bij de kassa stond en ik een totaal andere prijs te horen kreeg dan werd aangegeven in de winkel adviseerde de kassamedewerker om terug te gaan naar het personeel in de winkel. Ik had de soundbar wel al betaald maar wilde weten hoe het zat met de prijs. Toen ik de eerste de beste medewerkster vroeg dat de prijs niet de juiste prijs was zoals aangegeven in de winkel zei zij dat ze er niks aan kon doen en dat de prijs die de kassa aangeeft de juiste is. Aangezien ik het daar niet mee eens was omdat ik het misleidend vond vroeg ik haar of er een leidinggevende aanwezig was om dat met haar/hem te bespreken. Toen zij terug kwam met een collega bleek dat helemaal geen leidinggevende te zijn maar ook gewoon een collega die de leidinggevende (Sinem Sakal) had gestuurd om het maar even op te lossen want achteraf bleek dat Sinem Sakal pauze had en blijkbaar er geen zin in had om een klant te woord te staan. Nadat ik netjes vroeg dat ik toch de leidinggevende wilde spreken kwam Sinem Sakal uiteindelijk uit het magazijn en bleef staan bij de deur van het magazijn en nam niet eens de moeite om naar ons te lopen en riep van een afstand ‘Wat is er?’. Haar hele houding was wat totaal niet bij een leidinggevende past of hoe je überhaupt met klanten omgaat. Mijn zusje antwoordde hierop ‘Ga je echt vanaf die afstand dit bespreken?’ en ik antwoordde ‘pardon’ omdat ik helemaal in shock was hoe zij het gesprek wilde aangaan. Zij antwoordde vervolgens op een zeer onrespectvolle toon ‘dat is de prijs klaar’ en wilde al weer het magazijn binnen lopen waarop ik nog even snel haar naam vroeg en haar liet weten dat ik haar houding niet accepteerde en een klacht zou indienen. Nog voordat ik mijn zin af had liep ze al het magazijn binnen. Zelfs de collega’s die erbij stonden waren in shock hoe zij reageerde en boden hun excuses aan.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo’n onprofessionele winkelmedewerkster heb meegemaakt laat staan leidinggevende. Laat ik even voor de duidelijkheid zeggen dat ik normaliter niet zo snel een klacht zou indienen maar dit was buitengewoon onbeschoft en ik vind dat zij hier zeker op aangesproken moet worden en consequenties voor haar zou moeten hebben. Graag verneem ik dan ook welke stappen Action hierop zal nemen zodat dit niet weer gebeurt.
Gewenste Oplossing:
Dat medewerkster persoonlijk excuses aanbied en training volgt hoe met klanten om te gaan.
