Klacht: Insectenhor zandlopermodel sluit niet goed af in kozijn

JoostEpse op 05 juli 2020 over Action in de categorie Huishoudelijke winkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

ik heb recent een insectenhor voor een kantel/kiepraam gekocht bij de Action in Deventer. (zie bijgevoegde kassabon foto)

Ik heb precies zo’n kantel/kiepraam als op de foto met die lachende dame op de verpakking van de hor.

Daarom dacht ik: ik heb 6 kantel/kiepramen in mn nieuwbouwhuis. Zal ik meteen 6 verpakkingen kopen óf zal ik er eerst eentje kopen om het uit te proberen of het wat is?

Ik ben nu blij dat ik maar 1 verpakking heb gekocht.

Ik heb de hor op maat proberen te maken voor een raam met gemeten maten volgens instructie: 1163mm bij 965mm. Dit is flink kleiner dan de maximale maat: 150cm x 130cm.

Het viel me als eerste op dat bij de berekening hoe lang je de zijden moet zagen, dat die berekening geheel verkeerd gedaan wordt.

In plaatje 1 op blz 15 van het instructieboek wordt er in de dag opgemeten. Om de zijbalken dan ook in de dag te laten vallen moet de berekening zijn:

(lengte gemeten zijde – 2 x afstand hoekstuk)

H-(2x28mm) ipv H-14mm
W-(2x28mm) ipv W-38mm

Die getallen van 14mm en 38mm komen totaal uit de lucht vallen. Ze worden niet verklaard én niet aannemelijk gemaakt. Als je domweg doet wat er in de handleiding staat, gaat die hor nooit passen.

We hebben het nog steeds over een in de dag-hor.

Bij de afwerking (horgaas plaatsen) viel het me op dat het onmogelijk is om het gaas er bobbelvrij / golfvrij dus strak in te krijgen.

Ik heb het gaas op een normale manier een beetje strak gehouden (volgens de tips van het filmpje van de QR-code van blz 12 van jullie gebruikershandboek.) terwijl ik de pees er in zat te wurmen met het bijgeleverde plastic aandrukhulpje. (Ik heb de blaren nog op mn handen staan).

Hoe groot was mijn teleurstelling toen ik eindelijk klaar was en de hor optilde: Ik had een zandloper vormige hor in mn handen. Dat ging nooit het raam goed afsluiten. En inderdaad: zie foto’s. In de hoeken sluit hij goed aan, aan het kozijn. Netjes In de dag. Maar in het midden zit er zowel links als rechts een kier van 8mm : ACHT MILIMETER. De constructie van het frame van de aluminium balkjes is te slap. Daar gaat iedereen tegenaan lopen die niet een hor van 50cm x 50cm maakt. Ik had een raam van 116cm x 96cm. Een flink eind kleiner dan de maximale grootte van 150cm x 130cm. Hoe groter het frame moet worden hoe slapper de balkjes zullen zijn én hoe groter de kieren links en rechts zullen zijn. Elke klant zal teleurgesteld zijn als hij een In de dag hor wil maken.

U zult begrijpen dat deze hor niet bruikbaar is en dat op z’n minst mn geld van de aanschaf terug wil, maar ook een vergoeding voor de werktijd van €25,- en een vergoeding van €25,- voor het jullie op de hoogte brengen van de resultaten van jullie product zodat jullie in de gelegenheid zijn om de juiste stappen te ondernemen:

Terughalen van alle dozen die nog in de winkels liggen en de aluminium balkjes vervangen voor steviger varianten.

Met vriendelijke groet,

Vraag:

Kunt u in ieder geval er voor zorgen dat het aankoopbedrag van €11,95 teruggestort wordt op mijn rekening.

Maar ik zou het prettiger vinden als er tevens 2 x €25 erbij wordt overgemaakt.

Alvast bedankt.

Gewenste Oplossing:

Kunt u in ieder geval er voor zorgen dat het aankoopbedrag van €11,95 teruggestort wordt op mijn rekening.

Dat lijkt me het minste. Maar dat maakt me niet tevreden.

Ik ben tevreden als de Action dit geval een beetje voortvarend aanpakt.

Stap 1 is dan:
Maar ik zou het prettiger vinden als er tevens 2 x €25 erbij wordt overgemaakt.

Stap 2 is:
Het produkt tijdelijk uit assortiment halen. De fabrikant het laten verbeteren en dan pas weer terug in de winkels.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Action

Bericht van Action

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden. Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: www.action.com. Met vriendelijke groet, Team Webcare Action

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Action nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht JoostEpse

4 jaren geleden - Ik had inmiddels de bovenstaande mail naar het emailadres van de fabrikant gestuurd. Het is een technische vraag over het ontwerp van de insectenhor. Lijkt me niet dat de action zelf daar direct antwoord op kan geven. Ik heb dus eerst de fabrikant een kans willen geven. Ik kreeg vandaag het onderstaande antwoord. Er wordt voorbij gegaan aan alles wat in mijn mail staat. Er wordt net gedaan of als ik opnieuw begin met hun filmpje dat het allemaal goed komt. Lijkt me een beetje lastig als de boel al op maat gezaagd is en het gaas op maat geknipt. Er wordt niet gereageerd op het feit hoe het kan dat hun aluminium frame zo slap is dat er een zandlopermodel uit komt. Dus inderdaad: ik neem contact op met Action via Team Webcare. Op 27 juli 2020 om 7:28 schreef Helle Bang Midtgaard : Hello. The insect net has been made for windows, that open inwards. And we recommend, that you scan the QR code from the inserted manual. Here is a video showing how to measure up. The QR scanner app can be downloaded from the App Store and is free. We hope this will help you in the setup Med venlig hilsen / Mit freundlichen Grüssen / Best regards Fr. Helle Bang Midtgaard Serviceassistant Schou Company A/S Nordager 31 | DK-6000 Kolding | Tlf. 45 8891 8000 | Fax 45 8891 8001 [email protected]  | www.schou.com | CVR- 50102017

Reactie van de melder van de klacht JoostEpse

4 jaren geleden - Reactie van WebCare Action: Referentie: M2007 79349 Geachte heer Schoonderbeek, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij betreuren het dat het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet. Ondanks de lage prijzen van onze artikelen doen wij geen concessies aan de kwaliteit. Wij vinden het belangrijk dat het product doet wat het belooft. Toch kan het helaas voorkomen dat een artikel niet deugdelijk is. U kunt met het artikel teruggaan naar het filiaal. Op vertoon van het aankoopbewijs en het artikel beoordeelt de bedrijfsleiding of u recht heeft op garantie. U kunt dan kiezen uit een vervangend artikel of geldteruggave. Wanneer u niet meer in het bezit bent van de kassabon is het ook mogelijk om met een kopie bankafschrift langs te gaan bij het filiaal waar de pintransactie heeft plaatsgevonden. Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan uw verzoek betreffende de andere compensaties. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verwelkomen u graag in een van onze filialen. Met vriendelijke groet, Mevrouw M. xxx XXXXX Afd. Klantenservice Action Service Distributie B.V.

Reactie van de melder van de klacht JoostEpse

4 jaren geleden - Naschrift klant. Uit de reaktie van webcare Action begrijp ik niet dat ze nog eens kritisch naar het produkt kijken. Er wordt gezegd dat ze geen concessies doen aan de kwaliteit. Maar als je dan mét foto's door een klant met een gedetaileerde mail op de hoogte wordt gebracht, kun je op zijn minst de schijn ophouden dat je kritisch naar het product gaat kijken. Maar nee: er worden op dat gebied geen toezeggingen gedaan. Dus er zullen ook in de toekomst veel teleurgestelde klanten bijkomen.

Reactie van de melder van de klacht JoostEpse

4 jaren geleden - Wat mij betreft wordt de melding afgesloten. Met een negatief oordeel over de reaktie van de action.

Alle klachten die gemeld zijn door JoostEpse