Klacht: Zoon van 18 onterecht beschuldigt van fraude Geldezels

op 07 april 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Mijn zoon zijn ABN rekening werd per 1 Februari per direct onterecht geblokkeerd omdat er een ongebruikelijke transactie is gedaan op zijn rekening. We hebben diverse keren gebeld met de ABN Amro maar worden telkens in de wacht gezet of er wordt een afwimpel verhaal verteld.

Nu wordt mijn zoon zijn toekomst in eens vernietigd door een fout van de ABN AMRO Bank. En na enige informatie te hebben opgezocht heeft de bank geen geldige reden om hem op de zwarte lijst zetten, we hebben niet eens normaal kunnen communiceren met een medewerker en een rechercheur die ons normaal gesproken ook zou moeten benaderen. De procedure is mijn optiek niet zoals het volgens boekje wel zou moeten. Wij als particulieren hebben ook het recht om ons verhaal ook te vertellen, is het op kantoor of zelfs op het politiebureau. Maakt niet uit waar, het is ons goed recht om ons te verweren tegen deze onterechte beschuldiging. Wij willen dat de toekomst van onze zoon als Lasser waar hij momenteel een studie voor volgt niet belemmeren. Door de FOUT van de ABN AMRO BANK ontnemen ze deze kans van slagen om als Lasser aan het werk te kunnen gaan.

Wij willen dat dit recht gezet wordt, zijn naam moet worden gezuiverd en uit de ZWARTE LIJST gehaald.

Ik ben pas tevreden wanneer mijn vraag bewerkstelligd wordt. Pas dan ben ik tevreden. Ben in staat om naar de pers te gaan waar ik mijn lijnen wel heb lopen en deze tegen de ABN AMRO. Ik als jaren lange klant van de ABN AMRO zijn zeer teleurgesteld op de manier hoe ze hier mee omgaan.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 14 april 2020 om 10:08 geantwoord

Beste Robert,

Het is logisch dat je baalt van de gehele situatie. Vooral als je het gevoel krijgt dat je geen informatie krijgt en je niet verder wordt geholpen.

Juist bij een blokkade wegens een verdachte overboeking, mag een medewerker niets zeggen over de situatie. Alleen medewerkers van onze fraude afdeling hebben inzage in het dossier van je zoon en communiceren hierover alleen schriftelijk. Daarnaast communiceert de fraude afdeling alleen met je zoon omdat hij meerderjarig is.

Natuurlijk snap ik dat je graag ziet dat zijn rekening wordt gedeblokkeerd. Echter wordt een rekening in de eerste plaats niet zomaar geblokkeerd. Onze veiligheidsafdeling checkt vooraf eerst of er gegronde redenen hiervoor zijn. Je kunt hier bijvoorbeeld denken aan ongebruikelijke transacties die we tegenkomen of het ontvangen van aangiftes over de betreffende rekening.

Hoe lastig het voor jou ook is, de enige mogelijkheid die je zoon heeft is het indienen van een bezwaar. Hij moet in het bezwaar aangeven hoe het kan dat de betreffende betaling heeft plaatsgevonden en waarom hij niets met de betaling te maken heeft. Bij het toesturen van het bezwaar moet het volgende zijn bijgevoegd;

- de brief moet door hem ondertekent zijn
- een kopie van zijn paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument

Hij stuurt de brief met documentatie naar:

ABN AMRO Bank N.V.
T.a.v. Fraud Response
PAC AA8420
Postbus 283
1000 EA AMSTERDAM

Met de inhoud van zijn brief wordt de zaak opnieuw bekeken en beoordeeld. Hij krijgt daar binnen 4 weken een terugkoppeling op.

Elvira
ABN AMRO Webcare