Klacht: Wisselkoersen extreem ongunstig

PJHx op 24 januari 2013 over ABN AMRO in de categorie Banken

Op 14 januari heb ik bij het Abn-Amro wisselkantoor op Schiphol voor 300 Euro Saoedische Rial gewisseld. Ik kreeg voor 301,87 1240 Euro uitbetaald. Een aantal dagen later heb ik gepind in Riyadh. Voor SAR 1.500 werd van mijn Raborekening 304,60 ingehouden. Koers op Schiphol is met 24,54 cent per Rial daarmee buitensporig afwijkend van de koers die bij pinnen hier gehanteerd wordt: 20,31 cent. Zelfs een Visa Card transactie wordt afgerekend tegen dezelfde koers van 20,31 cent. Ik vind een koersopslag van 21% belachelijk hoog. Deze transactie heeft mij bijna 50 euro gekost!

Compensatie van het verschil. Ik snap de commerciële koersen op Schiphol misschien wat hoger zijn, maar 50 euro op een transactie van 300 euro is echt onacceptabel veel!

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

11 jaren geleden - Geachte heer, ik heb uw klacht over de gebruikte wisselkoers bij uw transactie op Schiphol doorgezonden naar de behandelende afdeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, R. Turner ABN AMRO Wecare

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van ABN AMRO

11 jaren geleden - Geachte heer Hilbers, Naar aanleiding van uw bericht op dit forum, hebben wij uw klacht op 24 januari doorgegeven aan de betreffende afdeling. Inmiddels hebben wij van deze afdeling een terugkoppeling gehad en zij geven aan dat er een reactie op uw klacht naar u is toegezonden. Mocht u naar aanleiding van de reactie nog vragen hebben, neemt u dan telefonisch contact met ons op via 0900 – 0024 (EUR 0,10 per minuut). Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

ABN AMRO

Heeft op 21 februari 2013 om 09:26 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare, hebben wij de klacht officieel ingediend. Er is inmiddels een reactie naar de klant gezonden.

Alle klachten die gemeld zijn door