Klacht: welke consequenties heeft het laakbaar gedrag van Tom de Swaan (prive belegging via belastingparadijs)

hummie_tollie op 04 oktober 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag is in het nieuws gekomen dat naast demissionair minister Wopke Hoekstra een topman van de ABN amro een prive belegging had via een beleggingsconstructie in een belastingparadijs. Door het bekend worden van deze informatie ziet de topman ziet zich genoodzaakt zijn belegging af te stoten, kennelijk heeft hij hier nooit eerder aan gedacht? Uiteraard wordt benadrukt dat het allemaal met goede intenties was en dat de constructie niet in strijd is met de wet. Tom de Swaan blijft gewoon president commissaris (en bijbehorend salaris ontvangen).

Het vertrouwen in de bankwereld is hierdoor ernstig geschaad. Ook de geloofwaardigheid van de politiek die hier zo lijkt vooralsnog geen consequenties aan verbindt.

Wat doet de Abn Amro? Worden bank bestuurders gescreened op onoirbare beleggingen of constructies die ze hebben? Hebben ze een eed afgelegd? Hoe kan het dat Tom de Swaan gewoon kan aanblijven? Waarom lees ik nergens iets over consequenties van zijn laakbaar gedrag?

Ik heb deze klacht ook ingediend bij de DNB. En overweeg voorts politieke partijen te benaderen. De Abn Amro is deels van de Nederlandse staat. Dan mag je verwachten dat de staat hier iets van gaat vinden en consequenties hieraan verbindt.

Gewenste Oplossing:

meerdere oplossingen

1. aftreden van Tom de Swaan (zonder bonus en vertrekregeling)
2. de nederlandse staat roept de bank op het matje en kort de verantwoordelijken op hun winstuitkeringen of treft andere maatregelen
3. helaas is het nodig maar er moeten heldere regels komen voor medewerkers en bestuurders van financiele instellingen over prive beleggingen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste hummie_tollie, Bedankt voor uw bericht op dit forum. We hebben de klacht in behandeling genomen. Zodra er een reactie is zullen we u persoonlijk op de hoogte stellen. Met vriendelijke groet, Gabie ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste hummie_tollie, Is het emailadres genoemd in de gegevens in het eerste bericht het adres waar we u op kunnen bereiken? Met vriendelijke groet, Gabie ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht hummie_tollie

3 jaren geleden - ik zie het emailadres nergens staan en daarom voor de zekerheid hierbij nogmaals: [email protected]

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 19 oktober 2021 om 09:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben we de klacht op 5 oktober in behandeling genomen. Intern hebben wij de klacht uitgezet en uiteindelijk heeft de klant per e-mail een inhoudelijke reactie gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door hummie_tollie