Klacht: Tikkie faciliteert oplichting

op 09 mei 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

UPDATE: Klacht is niet opgelost. ABN Amro heeft onder verschillende klachten van diverse gebruikers dezelfde reactie geplakt (kijk maar onder alle klachten in hun profiel).

Ze willen niets doen tegen een marktplaatsoplichter die nep betalingsverzoeken verstuurt. Hij doet net alsof het gelijkoversteken verzoek niet werkt en plakt dan een Tikkie in de chat. Dat Tikkie betaalverzoek heeft zelfs als betalingkenmerk: Gelijkoversteken.

De oplichter ben ik meerdere keren tegengekomen en hij gebruikt steeds een andere katvanger. Nieuw marktplaats account en nieuwe bankgegevens. Zelfde artikel voor minder dan de helft van wat het waar is. Inmiddels al sinds september 2019 omdat Tikkie en Marktplaats er geen aandacht aan willen besteden.

Tikkie too good to be true.

Stoppen met het profiteren van criminaliteit.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Elektron Analog

2 maanden geleden - Dit is de link die de oplichter heeft gestuurd: https:tikkie.mepayf6vn8jntpa40q5iogukeDit is de reactie die je van de chatstudent krijgt als je op misbruik melden klikt:Hier kan ik je niet mee helpen. Als je een betalingsbewijs heb, kan ik intern een melding maken van de gebruiker. Voor de rest zul je contact op moeten nemen met de politie

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 11 mei 2020 om 09:53 geantwoord

Beste Elektron Analog,

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop van een dienst, geld hebt overgemaakt via Tikkie.
Dit IBAN is een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve eerder genoemd IBAN, nog een ander IBAN. Dit IBAN is van de betreffende aanbieder van de dienst, waar het geld naartoe is gegaan.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een automatisch incasso.
Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding via het Tikkie Whatsappnummer (0613768528). Zo zijn ook zij op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Gabie
ABN AMRO Webcare