Klacht: slechte afhandeling derdenbeslag

Xpress74 op 15 september 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

31 augustus is, nadat ik een rechtzaak had verloren, beslag gelegd op mijn rekening. het ging er niet om dat ik geen geld had om te betalen, ik was het niet eens met de vordering. Er stond dus meer geld op mijn rekening dan dat ik moest betalen. Uiteraard is het gehele saldo bevroren door de ABN. Nu heb ik vervroegd verklaart en ook de deurwaarder in kwestie heeft snel gehandeld zodat ik weer over de rest van mijn saldo kan beschikken.
alle stukken zijn op 3 september naar de bank gestuurd. nu op 15 september kan ik nog steeds niet beschikken over mijn restant saldo. De bank geeft aan dat zij op 7 september de stukken binnen hebben gekregen en dat het dan 7 werkdagen duurt om te verwerken. dit is al een vreemde instelling voor een druk op de knop maar de 7 dagen worden vanaf vandaag ook overschreden. na vanmorgen te hebben gebeld kreeg ik de mededeling dat ik maar tot het einde van de week moest wachten want mijn stukken zaten nog in de werkvoorraad. daar ben je dan al 27 jaar klant…. schaamteloos. bedankt voor de medewerking mevrouw Cornelis!!
uiteraard viel er vandaag wel een brief binnen dat mijn hypotheek niet was geincasseerd… nee gek he!

Gewenste Oplossing:

als ik weer kan beschikken over mijn saldo

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste Xpress74, Het is begrijpelijk dat u graag snel weer over het saldo wilt beschikken. Vooral als alle benodigde documenten door ons zijn ontvangen. Zodra wij de documenten ontvangen geldt een doorlooptijd van 2 - 9 werkdagen. Gezien de impact die een beslaglegging met zich meebrengt wordt er alles aan gedaan om dossiers zo snel mogelijk af te handelen. Ondanks dat dit dossier nog binnen de doorlooptijd van 9 werkdag zit, heeft de afdeling Derdenbeslag na overleg wel aangegeven het dossier met spoed af te handelen. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste Xpress74, Ik ben benieuwd of u binnen uw online omgeving weer toegang tot uw rekening heeft en het beslag is opgeheven. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Xpress74

4 jaren geleden - Ja dat heb ik maar wel pas op de 9e dag. Vindt dit echt een hele slechte gang van zaken

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 18 september 2020 om 15:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Xpress74,

Fijn dat het beslag inmiddels is opgeheven. Ik begrijp dat u wel baalt dat het uiteindelijk 9 werkdagen heeft moeten duren. Dit zet ik als een signaal over ons beleid naar de verantwoordelijke partij.

Mochten we nog ergens anders bij kunnen helpen, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Xpress74