Klacht: Rekening werkt niet vanwege adres wijziging

op 27 maart 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik kan mijn pas niet gebruiken omdat er staat dat er een adres wijziging moet worden doorgegeven. Dat kan alleen via internetbankieren maar ik heb dat helaas nog niet. Ik wilde het online aanvragen maar er stond dat ik naar de bank moet komen om het te regelen. Alleen is er een probleem want ik heb griep achtige klachten. En er word geadviseerd om niet naar een filiaal te komen in verband met het corona virus uitbraak.

Wanneer ik het pasje in een automaat doe gaat het er weer uit en staat er dat er eerst een adres wijziging moet worden doorgegeven, dat klopt ook want ik ben verhuist maar nu kan ik mijn pas helaas niet gebruiken terwijl ik het dringend nodig heb.

Ik heb contact genomen via het nummer dat gestuurd werd en er werd me verteld dat ik naar een filiaal moet komen omdat ze geen geldig legitimatie bewijs meer van me hebben. Alleen kan dat niet omdat ik verplicht thuis moet blijven omdat ik in aanraking ben gekomen met mensen die het corona virus hebben. Dat kon de medewerker niks schelen en ze bood ook geen andere oplossing. Ik weet nu niet wat ik kan doen zodat mijn pas weer werkt en ik zit met een dringend probleem.

Als er een oplossing word aangeboden. Zodat ik mijn bankpas weer kan gebruiken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Hallo MZarrouk,Ik heb nog niet eerder gehoord dat een pas niet werkt, omdat er een adreswijziging moet worden doorgegeven. Wat wel kan, is dat de pas verlopen is en er een nieuwe pas moet komen. Er wordt dan automatisch een vervangende pas gestuurd naar het adres dat bij ons in de systemen bekend is. Wanneer dit niet juist is, komt de pas dus niet goed bij je aan.Wanneer je online niet meer een adreswijziging kan doorgeven, omdat de pas verlopen is of niet werkt, dan kan de adreswijziging echt alleen op kantoor worden gedaan. Ook is het zo dat wanneer er nog geen geldig legitimatie van je bekend is bij ons, het nodig is dat je langs een kantoor komt met een geldig legitimatie. Zolang dit niet correct staat in de systemen, kun je niks aanvragen of wijzigen.Ik begrijp dat het in deze situatie heel lastig is, maar hierin zijn er wet- en regelgeving waar we ons aan moeten houden.Uiteraard wil ik graag met je meedenken naar een oplossing. Nu geef je zelf aan dat je een melding over adreswijziging krijgt wanneer je jouw pas in een automaat doet. Ik ga er even vanuit dat je geen automaat thuis hebt. Kun je dan toch naar buiten om de pas in een automaat te proberen?Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht MZarrouk

1 maand geleden - Ik ging 2 weken geleden kijken bij een pin automaat en toen ging mijn pas eruit met dat er eerst een adres wijziging moet plaats vinden. Ik zit nu ziek thuis en mag het huis niet verlaten maar heb wel dringend het geld nodig wat ik op mijn rekening heb. Alleen kan ik mijn pasje pas gebruiken als de adres wijziging is doorgegeven.Ik ben bereid om een kopie van mijn id op te sturen en te videobellen met een medewerker indien het nodig is.Of ik kan mijn zoon sturen naar een filiaal met dat ik hem machtig om mijn adres te laten wijzigen.Als er een andere oplossing is hoor ik het graag.Mvg,MS Zarrouk

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Beste MZarrouk,Bedankt voor je reactie. Ik snap dat het een lastige situatie is.Ik heb het vermoeden dat je pas om een andere reden niet werkt dan dat je adres niet klopt. Om dit na te kijken is er telefonisch contact nodig. Graag hoor ik wanneer je bereikbaar bent, wij kunnen bellen op werkdagen tussen 10:00 en 17:00 uur. Je kan ons ook zelf even bellen. Dit kan 24 uur per dag op nummer 010-241 17 20. Ik kan niet voor voorhand zeggen of er een andere oplossing is dan een bezoek aan een kantoor van ons maar we kijken alles graag voor je na.Met vriendelijke groet,Rick ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 14 april 2020 om 09:27 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare de klacht op 27 maart in behandeling genomen. Om de oorzaak van het probleem te achterhalen, hebben wij de klant aangeboden om te bellen. Ook hebben we aangegeven dat de klant altijd zelf mag bellen met ons. Omdat we hier geen reactie op hebben gehad, sluiten we hier de klacht.

Mochten er problemen spelen, mag de klant alsnog altijd bellen met ons.

Alle klachten die gemeld zijn door MZarrouk