Klacht: opname stop mag niet van het doorlopend krediet

op 19 juli 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

wij zijn nu aan het proberen om het doorlopend krediet een opname stop te geven daar het al is afgelost naar 18000(ipv 29000) (zie vorige klacht van ons)dat is namelijk gunstiger met een huis kopen.,Maar wat schetst de verbazing,dit word niet geaccepteerd door de bank???Dus je bent verplicht om het op 29000 te houden terwijl al een deel is afgelost?Dit is echt de omgekeerde wereld.Als dit niet opgelost kan worden gaan we het via de media aanpakken.Waarom zo moeilijk,we willen niet meer geld maar juist minder??

dat er dus wel een opname stop komt naar 18000 en dat dit zo gemeld word bij BKR

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste heermevrouw,Wat goed en fijn dat er extra is afgelost op het doorlopende krediet. Ik kan me voorstellen dat je verbaasd bent dat het krediet niet verlaagd kan worden. In het antwoord op je vorige klacht zie ik dat er uitleg is gegeven over het kunnen dragen van het krediet bij wijzigingen. Graag geef ik je hier nogmaals uitleg over.Wanneer er een wijziging bij het krediet plaatsvindt, wordt er een nieuwe toetsing voor het dragen van het krediet uitgevoerd. Dit geldt ook voor een verlaging. Wordt er op dat moment niet voldaan aan de voorwaarden van de nieuwe toetsing, dan kan de wijziging niet worden uitgevoerd. Ik snap dat dit vreemd overkomt wanneer je juist het krediet wilt verlagen. Echter zijn wij verplicht om deze toetsing uit te voeren.Is dit niet de reden waarom de verlaging niet kan of heb je nog vragen? Ik hoor ze graag.Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht bakker

1 jaar geleden - Nee de reden schijnt te zijn dat het hele bedrag ingelost moet worden en dan word het pas zo gemeld bij BKR een verlaging is niet mogelijk bij de AMRO al los je 28000 af en er staat nog 1000 open dan nog kan je geen stop erop zetten en zo melden bij BKR (zo werd dat gisteren verteld aan de telefoon door een medewerker van AMRO Dus kan de ex man doen wat hij wilt en moeten wij maar wachten tot dat hij zin heeft om het in te lossen. Hij heeft verder geen lasten en woont bij zijn huidige vrouw in in een mooi koophuis.

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste heermevrouw,Wanneer je aan de voorwaarden voldoet, hoort het oversluiten van je huidige krediet in een lager krediet mogelijk te zijn. Aan de hand van de (privé)gegevens die je hebt ingevuld bij deze klacht, kan ik geen verdere informatie vinden. Om te kijken wat ik in deze situatie voor je kan betekenen, duik ik hier graag verder in. Kun je in de privégegevens het adres of rekeningnummer noteren waarop ik de gegevens kan vinden?Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht bakker

1 jaar geleden - goedemiddag dat zou ik graag willen doen maar zou niet weten waar ik dat moet doen(privegegevens) alles is openbaar hier volgens mij

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Goedemorgen,Het moet mogelijk zijn om bij je reactie aan te vinken dat deze alleen voor ons te lezen is. Mocht dat niet lukken, dan kan je ons ook via Whatsapp een bericht sturen op nummer 06-13660024 of een privébericht via Facebook. Als je ons via Whatsapp of Facebook een bericht stuurt vermeld dan dat het gaat om een klacht op www.klacht.nl met referentie 721941.Alvast bedankt!Met vriendelijke groet,Rick ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht bakker

1 jaar geleden - helaas staat er geen vinkje bij mijn klacht dus kan ik niet in private reageren

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Goedemorgen,Ik neem graag telefonisch contact met je op om zo de gegevens te ontvangen en hier dieper in te duiken.Wanneer ben je op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur het beste telefonisch te bereiken?Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 27 juli 2018 om 09:14 geantwoord

Beste heermevrouw,

Op 16 juli hebben wij gevraagd wanneer we telefonisch contact kunnen opnemen om de klacht te bespreken. Helaas hebben wij hier geen reactie op ontvangen. Mocht je toch nog contact met ons wensen? Dan kan je ons via Whatsapp een bericht sturen op nummer 06-13660024, of bellen met 010-241 17 20.

ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bakker