Klacht: Opgelicht

op 08 mei 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb proberen iets te kopen via marktplaats en moest betalen met een tikkie. Nu ben ik uiteindelijk opgelicht.

Het IBAN-nummer van de oplichtr is:
NL13 ABNA 0506 4173 44
(ik gebruik zelf RaboBank)

Ik vind het vreemd dat dit account nog steeds open is want toen ik onderzoek ging doen blijkt dat het account dus al bekend is:
https:www.klacht.nl opgelichtnl-13-abna-0506-4173-44-is-nog-steeds-actief

Aangezien aangifte doen bij de politie zo’n 10 weken duurt, leek het mij verstandig om eerst hier te horen of er enige mogelijkheden zijn. Ik heb ook bewijs dat ik betaald heb, en het chat gesprek.

Ik ben tevreden wanneer ik het geld weer terug heb op mijn rekening.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht rd36

2 maanden geleden - Ik kom er net achter dat het genoemde nummer waarschijnlijk het tussen nummer van tikkie is. Het goede nummer is: NL24BUNQ2207079821

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 11 mei 2020 om 08:59 geantwoord

Beste rd36,

Wat balen dat je bent opgelicht via Marktplaats.

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop van een dienst, een bedrag hebt overgemaakt via Tikkie.
Dit IBAN is een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve eerder genoemd IBAN, nog een ander IBAN. Dit IBAN is van de betreffende aanbieder van de dienst, waar het geld naartoe is gegaan.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een automatisch incasso.
Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding via het Tikkie Whatsappnummer (0613768528). Zo zijn ook zij op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Gabie
ABN AMRO Webcare