Klacht: Mijn Krediet door ABN project overgezet naar lening en geen inzicht meer.

Jeroen Brigitte op 29 september 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Maart 2021 is ons krediet overgezet naar een lening door ABN project. Het zou volgens ABN beter zijn voor de klant, tevens omdat er dan geen opname meer mogelijk was. Voorgeschiedenis: In september 2020 werd dit per brief medegedeeld door ABN en hebben we in oktober 2020 ons krediet ingelost t.w.v. 35.000 euro. In november 2020 werd mijn auto total loss verklaard en wilde ik bij de dealer een nieuwe lening aangaan voor een nieuwe wagen. Tot mijn stomme verbazing was dit niet mogelijk, omdat bij BKR betreffende lening nog geregistreerd stond, echter het koopcontract voor de nieuwe wagen al ondertekend had. Contact gehad met ABN en ze gaven te kennen dat het verkeerd was gegaan en boden hun excuses aan. Omdat de auto moest worden betaald, heb ik via telebankieren van betreffende krediet rekening de wagen betaald. Had immers snel een nieuwe wagen nodig om ook naar mijn werk te gaan. Totdat in maart 2021 betreffende kredietrekening door ABN project werd overgezet naar een lening. Opeens had ik geen inzage meer via telebankieren en is mij ook onduidelijk hoeveel rente ik nu betaal. Wel betaal ik nog steeds 525 euro maandelijks aflossing voor een lening die nu staat rond de 11000 euro. Omdat mijn partner nu een nieuwe baan heeft en nog geen jaarcontract heeft, is oversluiten ook niet meer mogelijk. Mijn inkomen is waardig genoeg te noemen om de lening over te zetten, maar omdat wij samen een koophuis hebben moet dat op beide namen komen. Gister contact gehad met de half-gesloten ABN vestiging in Tiel. Alleen op afspraak is het mogelijk contact te krijgen, echter hebben ze pas tijd op 18 oktober as, en moeten wij ook nog een dag vrij nemen van ons werk.

Gewenste Oplossing:

Duidelijkheid en klantgericht te werk gaan, zonder dat wij vrij van ons werk moeten gaan nemen door fouten van de ABN

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste Jeroeb Brigitte, Ik snap dat u van deze situatie baalt. Ik kijk graag of ik iets voor u kan betekenen. Echter heeft u alleen een emailadres vermeld met de gegevens bij uw klacht. Zo kan ik niet in de systemen onderzoeken of en wat ik voor u kan doen. Ik wil dan ook vragen of u dit kunt aanpassen en daarbij uw adresgegevens kunt invullen die bij ons bekend zijn. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen Brigitte

3 jaren geleden - Hi Janwalter, Reeds aangepast. Gister nog een brief van jullie gekregen dat de lening nog een krediet is, tevens nog opgenomen kan worden tot 01-01-2022. Dat is tegenstrijdig met de brieven die eerder naar ons zijn toegezonden. Hoop dat je het gaat lukken, maar ben er bang voor want telefonisch lukte het ook niet. Veel s6 Met belangstelling zie ik je bevindingen/ uitkomsten tegemoet, Met vriendelijke hoogachting, Jeroen en Brigitte

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste Jeroen Brigitte, Dank voor het aanvullen van de gegevens. Alle Flexibele kredieten zijn overgezet in andere systemen. Hierdoor zijn ze nu op een andere manier online in te zien. Hier https://abn.com/3kYFfFB vindt u instructies over hoe u deze kunt inzien. Hopelijk is daarmee het gedeelte van inzage opgelost. Verder is me niet helemaal duidelijk wat u verder opgelost wilt hebben. Dit staat niet duidelijk omschreven bij de gewenste oplossing. Kunt u dat aangeven. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 15 oktober 2021 om 16:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Op 29-9 hebben we de klacht in behandeling genomen. Op 1--10 hebben we onze laatste reactie gegeven. Hierop hebben we geen reactie meer ontvangen. We sluiten de klacht dan ook door deze als opgelost te zetten.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen Brigitte