Mijn Klacht:
Maart 2021 is ons krediet overgezet naar een lening door ABN project. Het zou volgens ABN beter zijn voor de klant, tevens omdat er dan geen opname meer mogelijk was. Voorgeschiedenis: In september 2020 werd dit per brief medegedeeld door ABN en hebben we in oktober 2020 ons krediet ingelost t.w.v. 35.000 euro. In november 2020 werd mijn auto total loss verklaard en wilde ik bij de dealer een nieuwe lening aangaan voor een nieuwe wagen. Tot mijn stomme verbazing was dit niet mogelijk, omdat bij BKR betreffende lening nog geregistreerd stond, echter het koopcontract voor de nieuwe wagen al ondertekend had. Contact gehad met ABN en ze gaven te kennen dat het verkeerd was gegaan en boden hun excuses aan. Omdat de auto moest worden betaald, heb ik via telebankieren van betreffende krediet rekening de wagen betaald. Had immers snel een nieuwe wagen nodig om ook naar mijn werk te gaan. Totdat in maart 2021 betreffende kredietrekening door ABN project werd overgezet naar een lening. Opeens had ik geen inzage meer via telebankieren en is mij ook onduidelijk hoeveel rente ik nu betaal. Wel betaal ik nog steeds 525 euro maandelijks aflossing voor een lening die nu staat rond de 11000 euro. Omdat mijn partner nu een nieuwe baan heeft en nog geen jaarcontract heeft, is oversluiten ook niet meer mogelijk. Mijn inkomen is waardig genoeg te noemen om de lening over te zetten, maar omdat wij samen een koophuis hebben moet dat op beide namen komen. Gister contact gehad met de half-gesloten ABN vestiging in Tiel. Alleen op afspraak is het mogelijk contact te krijgen, echter hebben ze pas tijd op 18 oktober as, en moeten wij ook nog een dag vrij nemen van ons werk.
Gewenste Oplossing:
Duidelijkheid en klantgericht te werk gaan, zonder dat wij vrij van ons werk moeten gaan nemen door fouten van de ABN
