Klacht: Geld opnemen met defecte pas

op 03 april 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Aankomend weekend contant geld nodig ivm aankoop Marktplaats (€2000,00). Ik gebruik mijn bankpas niet heel erg veel, betaal alles met Applepay, en schrok ook een beetje van de melding op de geldautomaat deze pas is niet bruikbaar….. Deze melding kwam al voor dat ik de pin intoets, dus was niet iets met blokkering van de rekening.
Gelukkig was ik bij de geldautomaat bij het kantoor van Abnamro, en deze was ook nog open, dus maar even naar binnen gelopen.
Nu was ik al in geen 10 jaar meer binnen geweest, maar wat een ontzetten hautaine bedoening is het daar. Er lopen veel mensen heel druk te doen, maar niemand die zich bekommert om de klanten. Na eindelijk mijn probleem duidelijk gemaakt te hebben was de reactie neemt u maar plaats, we gaan even kijken wat er met de pas is.
Conclusie was dat de chip waarschijnlijk defect is. Op mijn vraag, hoe ik dan aan contant geld kom (nieuwe pas duurt minimaal 3 werkdagen), werd eerst een beetje schouderophalend gereageerd. Hierna kwamen de volgende oplossingen: maak het geld over naar de verkoper van Marktplaats product en maak het geld over naar een bekende en laat die pinnen. Abnamro-medewerker, ken u product, bij het overmaken van dit soort bedragen heb je de pasedentifier nodig, en met een defecte chip in de pas werkt dat dus ook niet.
ten lange leste maar het bedrag opgenomen met de Visa CreditCard, geen idee wat dat gaat kosten maar zal best wel een duur grapje zijn.

noodprocedure van Abnamro om contact geld te kunnen opnemen met een defecte pas. Dit zal met het gebruik van Applepay en aanverwante nog wel vaker gaan voorkomen in de toekomst, aangezien de paschip bijna niet meer gebruikt wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Beste bushmaster,Wat een onhandig moment om erachter te komen dat je pas niet werkt. Fijn dat je toch via jouw creditcard het bedrag alsnog hebt kunnen opnemen.In je bericht schets je een situatie op kantoor wat ik betreur. Natuurlijk hoor jij goed geholpen te worden op kantoor, zonder hier een negatief gevoel bij te krijgen. Uit je verhaal begrijp ik dat mijn collega's een aantal opties hebben genoemd, waaronder het overmaken van het geld via de app. Je zegt dat je voor dit soort bedragen je pas en e.dentifier nodig hebt. Via de Mobiel Bankieren app kun je jouw daglimiet van de app verhogen naar 5000 euro. Deze verhoging kun je bevestigen met je inlogcode van de app. Tot aan de 5000 euro kun je dan overboeken zonder pas en e.dentifier.Wanneer een klant geen enkel ander betaalmiddel of betaalmogelijkheid heeft, is het in sommige situaties mogelijk om eenmalig een opname te doen op kantoor. De noodprocedure die je in jouw gewenste oplossing vermeld, is er. Echter is dit ook echt alleen mogelijk wanneer er nood is en er geen andere opties zijn.Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 16 april 2020 om 08:51 geantwoord

Op vrijdag 3 april hebben wij deze klacht in behandeling genomen. In onze reactie hebben wij uitleg gegeven over de (nood)procedure die gevolgd wordt bij een defecte betaalpas. Op ons bericht hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen. Om die reden sluiten wij hierbij deze klacht.

ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bushmaster