Klacht: Ex gebruikt doorlopend krediet

op 28 mei 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

In 2003 heb ik een doorlopend krediet afgesloten met mij ex waarvan in ik 2005 ben gescheiden,maar ik heb nog nooit gebruik van dit krediet gemaakt.
Nu blijkt dat ik nog steeds aansprakelijk ben terwijl ik er niks mee doe en hij er gewoon gebruik van maakt?
Beetje raar dat na de scheiding ik nog steeds aansprakelijk ben en ik hierdoor een streepje achter mijn naam heb bij BKR waardoor ik beperkt ben in het kopen van een huis
hijzelf is hertrouwd.Afgelopen zaterdag zijn we naar de amro gegaan om te kijken of het krediet op zijn naam kan(hij heeft al 13 afgelost)maar schijnbaar kan en mag dit niet
dat zou betekenen dat ik mijn hele leven aansprakelijk zou zijn?

Dat het krediet gewoon op zijn naam staat en ik van het contract af ben.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste Sebastiaan,Ik kan me voorstellen dat het een onaangename verassing is wanneer je erachter komt dat er nog een krediet op je naam staat. Zeker wanneer dat je belemmerd in het kopen van een huis.Ik geef je graag meer uitleg over de mogelijkheden. Wanneer je een gezamenlijk krediet afsluit ben je hier beiden voor aansprakelijk, ondanks dat jezelf het krediet niet gebruikt. Je hebt namelijk wel beiden het contract ondertekend en je kan via de bank geld opnemen van het krediet.Je geeft aan dat er al gekeken is of het krediet op 1 naam kan worden gezet. Jammer dat dit niet kan. Ik leg dit ook graag aan je uit.Bij het aangaan van dit krediet hebben wij een bedrag geleend aan 2 personen. De hoogte van dit krediet is daarnaast goedgekeurd op basis van de inkomsten van 2 personen. Als er een krediet op 1 naam moet worden gezet, wordt er opnieuw een berekening gemaakt. We willen namelijk zekerheid dat de persoon die het krediet wilt overnemen voldoende inkomsten heeft om het krediet alleen te kunnen dragen. Voor de bank is het namelijk een risico omdat we bij betaalproblemen de bank het geld in plaats van bij 2 personen nog maar bij 1 persoon kan terughalen.Aangezien je aangeeft dat er al is bekeken of het krediet op 1 naam gezet kan worden en dit niet het geval is, kunnen jullie overwegen om het krediet op te heffen. Dit kan als een van beiden het gehele krediet inlost.Ik hoop dat jullie er samen uit komen. Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan weten.Met vriendelijke groet,Philippine ABN AMRO Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 12 juni 2018 om 09:30 geantwoord

Op 29 mei hebben wij vanuit ABN AMRO Webcare deze klacht in behandeling genomen. In onze reactie hebben wij uitleg gegeven over mogelijkheden om de tenaamstelling van een doorlopend krediet te wijzigen. Naar aanleiding van dit bericht hebben wij geen reactie meer ontvangen. Om die reden sluiten wij deze klacht.

Heeft op 05 juli 2018 om 18:38 geantwoord

wij zijn nu aan he proberen om het doorlopend krediet een opname stop te geven daar het al is afgelost naar 18000(ipv 29000) dat is namelijk gunstiger met een huis kopen.,Maar wat schetst de verbazing,dit word niet geaccepteerd door de bank???Dus je bent verplicht om het op 29000 te houden terwijl al een deel is afgelost?Dit is echt de omgekeerde wereld.Als dit niet opgelost kan worden gaan we het via de media aanpakken.Waarom zo moeilijk,we willen niet meer geld maar juist minder??

Alle klachten die gemeld zijn door bakker