Klacht: buitenlandoverboeking

abnamro141 op 12 december 2013 over ABN AMRO in de categorie Banken

– bij overboeking naar buitenland blijkt er ‘om veiligheidsredenen’ een blokkade te zijn.
– het opheffen van deze blokkade neemt enkele dagen tot uren in beslag.
– dus voer ik een datum in wanneer de betaling uitgevoerd kan worden. vervolgens kan ik de betaling niet afronden.
– de bestelling uit Duitsland, die ik anders morgen had kunnen ontvangen wordt hierdoor dagen vertraagd.
– waar is de dienstverlening? ik wil van mijn eigen geld een buitenlandoverboeking doen maar ik moet dus wachten tot de blokkade er af is en dan alles opnieuw invoeren.
– Uiteindelijk wil ik inloggen om te gaan overboeken; blijkt er een storing. Dus wil ik bellen… 10 CENT PER MINUUT!! GEweldige service! Wat een dienstverlening!
Ik moet betalen om een vraag te stellen.

ONBEGRIJPELIJK. Dienstverlening? Ik moet zelfs betalen als ik om uitleg vraag. De beheerder van mijn geld, die daar vorstelijk voor beloond wordt, laat het afweten en niet voor het eerst.
Ik ben ernstig teleurgesteld.
Welke oplossing? Dat u de systemen die door ú van bovenaf opgelegd worden, die wíj verplicht worden te gebruiken, ook daadwerkelijk doen wat u belooft. Dat ik voor een telefoontje over het beheer van mijn eigen geld niet hoef te betalen. Dat is Géén service!

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

9 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over buitenland overboekingen en dat dit is mis gelopen. Ook vind ik het jammer om te lezen dat de dienstverlening niet is gelopen zoals u had verwacht. Mijn excuses hier voor. In dit bericht wil ik u graag wat uitleg geven over de buitenland overboekingen en wat tips geven om kosteloos met ons te communiceren. Ik hoop hiermee dat u weer vertrouwen krijgt in onze dienstverlening. Buitenland overboekingen Uit veiligheid heeft ABN AMRO er voor gekozen om overboekingen naar het buitenland standaard uit te zetten. Dit hebben wij gedaan om het criminelen moeilijker te maken om op deze manier geld naar het buitenland te sluizen. Dit heeft wel als gevolg dat het voor u omslachtiger is geworden. Wij begrijpen dit, daarom kunt u de buitenland overboekingen ook voor een langere periode aan zetten. U hoeft dan ook niet meer die 2 uur te wachten. Zet u het namelijk, voor elke overboeking, aan en uit dan moet u steeds 2 uur wachten. Deze 2 uur is ook bedoeld om het de criminelen moeilijker te maken. Communiceren U kunt op verschillende manieren vragen aan ons stellen. U kunt kosteloos met ons communiceren via e-mail of Bankmail. Via deze link kunt u hier meer over vinden: https://www.abnamro.nl/nl/prive/contact/online-contact.html Voor dringende zaken kunt u ons ook bellen. Gaat het om Internet Bankieren? Dan kunt u bellen met 0900-9216. Dit nummer is alleen bedoelt voor problemen met Internet Bankieren en de kosten voor dit nummer zijn ook lager. Meer informatie over de tarieven vind u op: https://www.abnamro.nl/nl/prive/contact/toelichting-tarief.html Vragen? Mocht u nog vragen hebben of zijn er nog onduidelijkheden over dit onderwerp, dan horen wij dit graag van u. U kunt dan een reactie geven op dit bericht door aan te geven wanneer wij u kunnen bellen. Wij nemen dan contact met u op en kunnen u meer informatie geven of uw vragen beantwoorden. Mocht alles duidelijk zijn of wij horen niets meer van u, dan sluiten wij volgende week deze klacht als opgelost. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare G. Musters

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 20 december 2013 om 14:32 geantwoord

Op 12-12 een e-mail gestuurd met een excuus en uitleg hoe klant een buitenlandoverboeking kan versturen. Tevens een telefoonnummer vermeld dat klant kan bellen tegen lagere kosten (lokaal tarief).

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ABN AMRO beoordeeld.

abnamro141

Heeft op 20 december 2013 om 14:55 geantwoord

De klacht is NIET opgelost. Ik heb deze zelf opgelost door te vragen of het bedrijf het dubbel betaalde bedrag wilde terug storten. De ABN AMRO geeft niet thuis

Alle klachten die gemeld zijn door