Mijn Klacht:
Op 2 januari 2024 lukte een betaling in een winkel via mijn telefoon niet. Blijkbaar was mijn pas verlopen. Dat overviel me, want het was toch altijd zo dat je automatisch een nieuwe pas toegestuurd krijgt voordat je pas komt te vervallen? Het lijkt erop dat je daar dus niet meer van uit kan gaan.
Contact met ABN opgenomen via de app. Medewerker aan de lijn gekregen. ‘Vervangende pas’ aangevraagd.
Ook heel verwarrend: op de abn website en app staat bij Vervangende pas: ‘Is uw betaalpas kwijt, gestolen, kapot of ingeslikt door een geldautomaat? Vraag dan zelf een nieuwe pas aan.’ – Nee! Maar nergens kan ik vinden hoe je een nieuwe pas kunt aanvragen als je pas gewoon is verlopen.
Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat je niet alsnog gewoon met je mobiel in een winkel kan betalen en geld op kan nemen als je bankpas verlopen is. Terwijl geld overmaken met je mobiel dan nog wel gewoon kan. Er zouden vanuit abn manieren moeten zijn om dit (evt tijdelijk) te omzeilen.
Inmiddels is het 24 januari en ik heb mijn nieuwe bankpas nog steeds niet binnen. De afgelopen 3 weken heb ik dus gewoon geld bij anderen moeten lenen voor mijn dagelijkse boodschappen en betalingen.
Ik heb in die tijd diverse malen met medewerkers aan de telefoon gehangen. De eerste vervangende pas die ik aanvroeg (zeg ‘pas nr. 1’) kwam niet binnen, dus adviseerde de medewerker mij om opnieuw een ‘vervangende pas’ aan tevragen, wat ik deed. Daardoor kwam pas nr. 1 te vervallen en werd vervangen door ‘pas nr. 2’. In de app kan ik zien dat pas nr. 2 ‘nog niet is geactiveerd’. Dat was ruim een week geleden.
De abn medewerker die ik vandaag sprak opperde dat ik opnieuw een vervangende pas kon aanvragen (dat zou dan pas nr. 3 worden). Het enige wat diegene voor mij kon doen is: een klacht plaatsen bij postnl. Nee niet een nieuwe pas per koerier bij mij bezorgen, nee niet een nieuwe pas bij een abn kantoor bezorgen zodat ik hem zelf op kan halen. Een klacht bij postnl. “U kunt ook zelf contact opnemen met postnl als u dat fijn vindt.” Postnl zegt : “Ik zal er een melding voor doorzetten. Neem anders contact op met de afzender.” Klassiek geval kastje – muur.
Mijn adres is niet gewijzigd en klopt gewoon. Alle andere post ontvang ik zonder problemen. Het enige wat ik blijkbaar kan doen is afwachten. En weer bellen.
B
Gewenste Oplossing:
pas