Klacht: aansluiting missen bij overstap door vertraagde trein en diverse andere klachten.

op 20 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Herhaalde keren wordt ik geconfronteerd met het feit dat ik reis met een trein die vertraging heeft, van maximaal 5 minuten, bij een krappe overstap de aansluitende trein net voor mijn neus weg zie rijden.
Dit zet bij veel mensen kwaad bloed!
Als argument wordt dat aangedragen dat treinen stipt op tijd dienen te vertrekken om vertraging te voorkomen maar blijkbaar schijnt dat dan toch niet te werken.
Men kan mij niet wijs maken dat bij een paar minuten later vertrek (bij wachten op passagiers van een luttel paar minuten vertraagde trein) de dienstregeling ontregeld raakt en treinen daardoor nog veel meer vertraging op zouden kunnen lopen.
Het komt zeer klant onvriendelijk over en geeft in ieder geval veel frustratie bij de reizigers wat ook nog een keer wordt versterkt door de reactie van NS personeel die hun schouders ophalen.
Door het NS personeel wordt vaak geklaagd over agressieve reizigers. Welnu, dit wordt voor een belangrijk deel door zich zelf veroorzaakt! Want om jullie heel eerlijk de waarheid te zeggen vind ik goed fatsoen bij het NS personeel zeer ver te zoeken. Als voorbeeld geld dit voor vertragingen, bovengenoemde situatie, waarbij personeel letterlijk zegt , ik citeer: ‘zo gaat dit nou eenmaal bij NS dat treinen stipt op tijd vertrekken, dat is niet ons probleem. Zuchtend en puffend en op een ongeintresseerde toon. Informatie vertrekken is ook zwaar onder de maat en bij overige klachten reageert men of ongeintresseerd of boos of men doet populair en lacht je keihard in het gezicht uit zogezegd.
Verder zwijg ik over vieze treinen, toiletten (geen water op het toilet e.d.), slechte elektronische informatie voorziening op de borden die niet klopt en de ontelbare stremmingen door werkzaamheden en incidenten.
Tot slot; ik reis al heel erg veel met de trein sinds eind jaren 70 en wat mij opvalt is dat sinds de privatisering de dienstverlening en exploitatie zeer diep gekelderd is tot een absoluut minimum…..
De enige reden dat ik met de NS reis is dat er geen keus is op het hoofdnet qua maatschappij en dat ik een relatief goedkoop abonnement heb. En treinen en spoor mijn interesse heeft en geen zin heb om ook in het weekend met de auto in de file te staan.
Bij deze.

Als alles goed op elkaar aansluit en/of wanneer er een conducteur is die wel zijn of haar best doet om bij vertraging alternatieven op te noemen of communiceert met het personeel van een aansluitende trein om overstap alsnog mogelijk te maken. (=positieve grondhouding van personeel)

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 juli 2016 om 10:06 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door fenno fierens