Klacht: Pakje vermist, communicatie onbeschoft

Anne G op 29 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 31 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Hoi Anne, Bedankt voor het doorgeven. Er loopt sinds een paar dagen een officieel onderzoek voor het pakket 05228050921790. Ik zal het depot ook inlichten dat je via klacht.nl een melding hebt gemaakt en of dat ze er enige spoed...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 29 januari 2018

Samenvatting wordt geladen...

Mijn Klacht:

Nav van een vermist pakket slechte communicatie van DPD. Onbeleefd, men heeft geen rechten als ontvanger. Ik word van kastje naar de muur gestuurd worden en geen enkele bereidheid om mee te denken. Men wil eigenlijk niet eens luisteren. Want ik ben ontvanger. Dat ik naar t verkeerde depot bel. Dat willen ze me wel steeds vertellen.

Gewenste Oplossing:

Ik zou het fijn vinden als DPD contact op zou nemen met de verzender (aangezien ze daar kennelijk wel een relatie mee voelen) om haar op de hoogte te stellen van het onderzoek.
En daarin naar de ontvanger ook beleefder zijn. Het gaat hier om mijn geld/pakje. Niet dat van de verzender. Die heeft nu eigenlijk geen belang meer!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo Anne, Bedankt voor je bericht. Vervelend te moeten horen dat je nog niets hebt gehoord. Het is echter wel dat de verzender een vermissing van een pakket bij ons moet melden, omdat zij van onze diensten gebruik maken en dus ook bij ons verzekerd zijn. We zullen zeker in het begin stadia contact houden met de ontvanger als hij zij daar om vraagt. Kunnen we het niet oplossen of het pakket blijkt zoek dan moet dat helaas vanuit de ontvanger aan de verzender worden gemeld. Degene weet ook wat hij/zij bested heeft en kan eventueel nieuwe afspraken maken om het opnieuw te versturen of eventueel het geld terug vragen/vorderen. Wat ik wel kan nakijken voor je is of dat er destijds door de verzender een onderzoek gestart is bij ons. Hiervoor heb ik dan wel een pakketnummer nodig, kun je me deze doorsturen? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Beste Maria, De verzender heeft alles opgestuurd. Toch staat er niet vermeld toen ik erover belde.. en kreeg ik een enorm verwijtend verhaal over dat ik geen partij was in deze. Nu werkt mijn verzender bereidwillig mee. Maar ik blijf het ongehoord vinden dat ik (belanghebbend en betaler) geen partij ben. Terwijl de verzender (is betaald en heeft verstuurd) nu in het spier moet terwijl er eigenlijk geen belang meer is voor diegene. Nu gaat het niet om iets vreselijk waardevols. Maar ik vond de toon aan de telefoon tot 3 keer toe AANMATIGEND! Het pakje dat is verstuurd betreft een particuliere aankoop via Marktplaats. De verzender betreft geen blaam en heeft het ook niet op 'reserve' en wil natuurlijk ook niet het geld terugstorten.... zij heeft wel geleverd!!! Vandaar deze klacht. Waar kan ik het pakketnummer naar toe sturen. Ik ga het niet openbaar zetten. groeten Anne

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo Anne, Dat is zeker vevelend te moeten horen, maar zonder deze gegevens kan ik helaas niets voor je nakijken. Je kan het bericht wel op prive zetten dan zien wij (DPD) het alleen? Vriendelijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - hoi Maria 05228050921790 hier is het nummer... groet Anne

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 31 januari 2018 om 08:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Anne G

Heeft op 28 februari 2018 om 19:45 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De DPD heeft de zaak onderzocht! En is tot de conclusie gekomen dat ze maar 7 euro vergoeden

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM