Klacht: Geen bezorging

Petra van Dijk op 18 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 24 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Petra, De pakketten zullen worden afgehaald bij de pakketshop en opnieuw bij je worden aangeboden. Vriendelijke groeten, Maria

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 18 januari 2018

Een klant heeft herhaaldelijk problemen ervaren met de bezorging van DPD. Ondanks dat de klant thuis was tijdens de verwachte bezorgmomenten, ontving hij geen notificaties van de bezorger en werd er gesuggereerd dat hij niet thuis was. Na meerdere telefoontjes naar DPD bleef de bezorging uit, wat leidde tot frustratie bij de klant.

Mijn Klacht:

De bezorging door DPD en de smoesjes die ze bedenken om jou, ten onrechte een schuldig gevoel te bezorgen.
De aantal keren dat DPB “langs” is geweest, en bij afwezigheid een berichtje achter liet, lag er geen bericht in de bus dat de bezorger er was geweest.
Het is nl zo dat je moet aanbellen om contact met de bewoner te krijgen.
Iedere keer dat er iemand langs zou komen (MORGEN) was ik thuis, aangezien ik de bestelling van de katten grit niet kan tillen. Meestal is dit goed gegaan maar nu verdraaien ze de waarheid en zodanig dat jij niet thuis was, dus eigen schuld. Heb 4 keer met DPB gebeld en het antwoord was morgen, helaas de bezorger kwam “langs” maar (MORGEN) kwam niet.
De bezorger vond denk de vracht te zwaar.
Ik zat wel iedere keer hoopvol te wachten, ook vandaag, 18 januari 2018, kan ik weer niet weg want heb geen tijdstip, kan geen boodschappen doen, want je moet wachten tot de bezorging komt.
Heb gebeld en ze komen weer niet, had het goede bestelnr, niet, na 4 keer bellen en alle gegevens te hebben gegeven. Wat je al niet kan bedenken.
De 17e ben ik om kwart voor 12 naar beneden gegaan om op de bezorger te wachten.
Denk ga eerst even kijken of er post is.
Wat schetst mijn verbazing, een formulier, eindelijk, dat de bezorger “langs” was geweest om 12.01 uur, had mij thuis niet aangetroffen.
Het was kwart voor 12.00!!!!!
Ze hebben het toen bezorgd, moet je nagaan, bij de dierenwinkel.!!!
Zit vandaag weer te wachten, waarschijnlijk op morgen.
Ga maar weer eens bellen!!! KASSA!!!
Geen bericht, niets!!!!
Zal wel weer een smoes hebben dat het te hard waaide of zo.
Omdat ik tijdig heb besteld, 30 december 2017. Had ik dit van Brek/DPD, niet verwacht.
Kan die ruim 20 kilo gaan halen bij Parcelshop ben 76, en zie me al sjouwen met die pakettten op mijn rug van uit het winkelcentrum.
Had ik ook niet hoeven bestellen en laten bezorgen.
Dit had ik van Brekx/DPD, niet verwacht.
Kan die ruim 20 kilo gaan halen bij Parcelshop ben 76, en zie me al sjouwen met die paketten op mijn rug van uit het winkelcentrum.
Had ik ook niet hoeven bestellen en laten bezorgen.
Schaam je.

.

Gewenste Oplossing:

Als de paketten bezorgd zijn, met excuses en minstens de telefoonkosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo Petra, Bedankt voor je bericht. Vervelend te moeten horen dat zo'n zwaar pakket is geleverd bij de pakketshop en dat je de chauffeur telkens gemist hebt of niet gezien met onvolledige of geen briefjes. Ik zou graag met je mee willen kijken wat er is gebeurd. Kun je me het 14 cijferig DPD pakketnummer doorsturen? (ik kan deze helaas niet terugvinden op je adresgegevens) Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Mevrouw, u kunt niet met mij mee kijken, u kunt wel aannemen dat wat ik schrijf de waarheid is, en gezien de meldingen op KLACHT, ben ik niet de enige. Het pakketnr. is 05217972368888. Ben ook al tegengekomen ipv 8889/ 8888. Mijn postcode is 4824 GK. Heb me blauw gepraat met de "belangstellende" dames, die allen beloofden MORGEN. Iedere keer, uw pakket nr staat er niet bij, kreeg ik een hele lithanie over me heen en uiteindelijk werd het dan toch gevonden, Geen tel.nr. voor de zoveelste keer dan maar weer het tel.nr. hetzelfde geldt voor pakketnr. De dames zullen ook wel hun instructies hebben, neem ik aan. AFPOEIEREN. Heb overigens met het maken van een afspraak een van deze dames medegedeeld, dat ik dinsdag niet thuis was, dus woensdag bezorgen. Kijk zo hoort het, vertellen wanneer thuis of niet bent anders kom DPD voor niets. Ja toen geloofde ik nog in sprookjes. Ik ben van de zeer oude generatie die zo stom is alles te geloven wat aan mij verteld wordt, en afgaan op beloftes. Verder houd IK mij altijd aan mijn beloftes. Het feit dat mij wordt verweten dat ik niet thuis was, je kunt ook nog gaan bedenken dat de bel het niet deed, , mijn bel is echter nl net de bel van een brandweer kazerne. Er wonen hier louter oude mensen, die net zo als ik, niet weg durven gaan als ze een afspraak hebben als er wat wordt bezorgd. We hebben alle bellen, beneden en boven, uitgeprobeerd, en alles was ok. Het ergste is dat je wordt belazerd, ze komen langs, THAT'S IT. U heeft het gelezen, 1x is hij, ik denk met grote inspanning, naar de brievenbus gelopen, ongeveer, ik schat het in, met grote inspanning, om een bericht in de bus te doen, dat hij mij niet thuis trof, met de vermelding van de tijd van het "langs" gaan. Hij was zo vermoeid dat hij de moed niet opbracht om ook nog die zware pakketen naar de lift te dragen (degene die meestal kwam) zette het op z'n karretje, ging met de lift, bracht het keurig naar binnen en zette het op z'n plaats. Dat was ik gewend, maar deze man was een jaar of 25. Deze meneer is vast ouder dan 70. Anders gedraagt hij zich zo. Echter, deze huidige heer, is op een leugen betrapt. Geen 12.01 geweest, nee veel vroeger, want ik ben om kwart voor twaalf naar beneden gegaan en vond in de brievenbus een bericht dat hij mij om 12.01 niet THUIS had getroffen. Hij had bij wijze van spreken mij op zij moeten duwen. Maar ja, vanaf 4 januari 2018 was ik in afwachting van het pakket. Net als ik dat kan, heeft u ook de verrichtingen kunnen lezen. Tot op heden tevergeefs. De laatste mevrouw vond dat het allemaal de schuld van Brekx, dierenvoeding, was. Ik denk niet dat zij iets aan de bezorgingswijze of de persoon die er mee belast zijn iets hadden kunnen doen. Wat overigens ook heel onnadenkend was, een pak van een dierengroothandel bezorgen bij een dierenwinkel. Brekx heeft geen toegang tot depots, dus dubbel dom.. De rest heeft u al op KLACHT kunnen lezen. Het kost mij nog steeds slapeloze nachten. PH van Dijk

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo, Bedankt voor je reactie. Er is helaas iets fout gegaan met de postcodes, ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Zodra ik iets weet kom ik bij je terug. Vriendelijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Maria, Dit is weer een smoesje. Per 08-01-2018 is door DPD depot de postcode in Etten-Leur al aangepast. Heb hier ook (uiteindelijk) een berichtje (zie bovenstaande verslag) in de postbus ontvangen, op het goede adres en postcode. Ga zo door!!!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 24 januari 2018 om 11:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM