Klacht: Pakketje niet bezorgt

Michel Duinhouwer op 12 september 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 19 oktober 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Michel, Allereerst, onze oprechte excuses voor het niet tijdig beantwoorden van je bericht. Door omstandigheden, zijn wij niet in staat je klacht eerder in behandeling te nemen. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen, dit is uiteraard niet...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 12 september 2017

Een klant heeft een pakket besteld bij JD Sports, maar kon geen huisnummer toevoeging invoeren bij de bestelling. Hierdoor kon DPD het pakket niet afleveren op het juiste adres, en na meerdere telefoontjes en een verzoek om het pakket naar een afhaaladres te sturen, bleef de communicatie van DPD uit. Uiteindelijk heeft de klant een klacht ingediend, die is opgelost.

Mijn Klacht:

27 augustus hebben wij iets besteld bij JD sports via de website van JD sports.
Bij invoeren adres gegevens was er geen mogelijkheid om een huisnummer toevoeging te vermelden,ik woon op nr 14 a. 4 sept is DPD voor de deur geweest maar omdat er nr 14 op het etiket staat is de chauffeur weggereden.
Niet de moeite genomen om aan te bellen of briefje in de bus te stoppen.
Ik heb 4 sept gebeld met dpd omdat de track en trace aangaf dat het niet af te leveren was?????
Ik heb gebeld met dpd op 5,6,7 en 8 sept en steeds als antwoord,..sorry morgen wordt het geleverd.
Uiteindelijk gevraagd op 8 sept of zij het willen afleveren op een afhaaladres( winkel in de buurt) maar ook dat ging niet goed en heb daarop een klacht ingedient.
Ik zou spoedig worden terug gebeld maar nooit gebeld of iets anders gehoord.
Klacht is blijkbaar niet geregistreerd.
Maandag 11 sept zou worden afgeleverd bij afhaaladres maar deze is dicht op maandag omdat het een winkel is. Kennelijk weten ze dat niet bij dpd dus wederom retour mee naar depot.
Melding via een mail dinsdag 12 sept,……pakket retour afzender!!!
Pakket is dus weer terug naar JD sports Groot Brittanie.
Weer gebeld met klanterservice dpd, meisje zegt sorry maar helaas.
Pakket inmiddels retour en niets aan te doen.
Is blijkbaar de werkwijze van dpd en ik moet zelf actie ondernemen om mijn betaalde pakketje nogmaals naar Nederland te halen.

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn wanneer DPD zelf initiatief neemt om het pakketje dat door hun amateuristische werkwijze alsnog in mijn bezit komt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 19 oktober 2017 om 09:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM