Klacht: Nog niet opgeloste klacht al enkele jaren overgang RWE naar Essent

mco op 13 september 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, Na contact met de betreffende afdeling hebben wij uw gegevens ontvangen. Dit is een klacht vanuit 2011 waarover wij met u in gesprek zijn geweest. Wij beschouwen deze momenteel als afgerond, dit is eerder ook aangegeven. U heeft...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 13 september 2017

Na de overstap van Essent naar RWE had de klant te maken met administratieve problemen bij Essent, waardoor het moeilijk was om afspraken te maken over een verkeerde afrekening. Ondanks intensief contact met RWE en het betalen van een verhoogd maandbedrag, bleef de situatie problematisch door het onvermogen van Essent om bepaalde gegevens te achterhalen. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Na de overstap van Essent naar RWE bleek Essent zijn administratie niet op orde te hebben. Dit met als gevolg dat ik na 2 jaar intensief heen en weer mailen met RWE met heel veel moeite afspraken omtrent een verkeerde afrekening. Dit lag ten grondslag bij Essent daar zij na overgang naar een nieuw computer systeem bepaalde gegevens niet meer konden terughalen (dit kon enkel bij de vorige bewoners die hier niet een twee drie over konden beschikken).

Met RWE heb ik dus, afspraken gemaakt over de afrekening om deze pas na bewijs last te voldoen ik moest hiervoor wel een hoger maand bedrag betalen maar, dit stond niet in verhouding met de 1200 euro die ik een keer moest betalen (met deze verhoging verdubbeling van mijn maandbedrag zou ik op het eind met juiste eindstanden een mooi bedrag terugkrijgen).

Al deze afspraken liepen zonder problemen tot RWE weer terug werd overgenomen door Essent met als gevolg directe vordering van de eindafrekening 1200 euro anders volgde afsluiting. Ik heb hier telefonisch melding van gemaakt en gezegd dat ze maar eens goed de correspondentie van hun moedermaatschappij moesten doornemen die tenslotte het gevolg waren van het toedoen van Essent.

Daar namen ze geen genoegen mee en werd er zonder een klein telefoontje lag er een brief met betalen en u wordt binnen enkele dagen afgesloten. Ik heb toen toch maar direct de dag voor afsluiting het geld overgemaakt en een mail gestuurd met een kopie van afschrijving met de tekst nu hoeft de afsluiting niet plaats te vinden. Na een maand verblijf in het buitenland voor mijn werk kwam ik thuis en u raad het wel afsloten met alle narigheid van dien (koelkast etc.). Ik bellen en mailen. Kreeg ik tenslotte een mail u krijgt 1131 euro terug na afrekening en excuses voor de afsluiting.

Maar, om het nog gekker dan gek te maken met 400 euro borg en 560 euro nieuwe aansluitkosten afsluitkosten kon ik zonder problemen weer klant worden allemaal regels van Essent meneer zei de beste klantenservice. Mijn rechtsbijstand is nu met zaak bezig david tegen goliath verhaal wed mij gezegd maar, gelukkig staat alles op schrift.

Gewenste Oplossing:
Snel weer aangesloten worden. Compensatie aan- en afsluit kosten Enxis. En terugstorting borg. En de overige teveel betaalde kosten daar zit ik tot op heden ook nog op te wachten!

Gewenste Oplossing:

Compensatie aan- en afsluit kosten Enxis. En terugstorting borg. En de overige teveel betaalde kosten daar zit ik tot op heden ook nog op te wachten!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 08 januari 2018 om 15:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Na contact met de betreffende afdeling hebben wij uw gegevens ontvangen. Dit is een klacht vanuit 2011 waarover wij met u in gesprek zijn geweest. Wij beschouwen deze momenteel als afgerond, dit is eerder ook aangegeven. U heeft helaas pas contact met ons opgenomen na de fysieke afsluiting door de netbeheerder. U heeft eerder niet gereageerd op onze correspondentie over de beëindiging en dreigende afsluiting. Het financiële gedeelte hebben wij naar behoren afgerond. Mocht u ons van nieuwe informatie voorzien dan kunnen wij uw klacht opnieuw in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,
Essent

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie