Klacht: Geen 2e bezorgpoging, pakket te snel naar pickup point

Beavershots op 25 januari 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 27 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Jeroen, bedankt voor je bericht. Vervelend dit te moeten horen. Ik heb even voor je in het systeem gekeken, de levering stond gepland op 24-1 tussen 10:41-11:41 uur en hebt als goed is ook de dag ervoor een bericht...

Klanttevredenheid: 4.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 25 januari 2017

Een klant van DPD ervaart onvrede over de bezorgservice, omdat hij slechts 50 minuten voor de geplande levering een e-mail ontving met het tijdvak voor de bezorging. Na het missen van de bezorger werd het pakket direct naar een pickup point gestuurd, zonder een tweede bezorgpoging, wat de klant als een slechte service beschouwt in vergelijking met concurrenten.

Mijn Klacht:

50 minuten voor geplande bezorging mailtje ontvangen waarin aangegeven wordt dat het pakket binnen een tijdvak van 1 uur bezorgt zal worden. Veel te kort tijd om er op te anticiperen, zeker als je de email pas later leest. Vervolgens missen we de bezorger en doet DPD niet eens de moeite om het pakket een 2e keer op huisadres aan te bieden, zoals menig concurrent, maar stuurt deze direct naar een pickup point op 15 minuten rijden van huisadres vandaan. Je besteld dus iets vanuit huis om vervolgens alsnog naar een winkel te moeten rijden… Beroerde service, zeker gezien werkwijze concurrentie.

Gewenste Oplossing:

Bied netjes een 2e bezorgpoging huisadres aan en e-mail verwittiging ruimer van te voren.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 27 januari 2017 om 14:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Beavershots

Heeft op 27 januari 2017 om 14:34 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Beste,
Het mailtje de dag voor bezorging geeft geen tijdvak aan, dus dan is het mailtje wat dit wel doet 50 minuten voor aanvang tijdvak veel te kort tijd.
Het feit dat DPD überhaupt geen 2e bezorgpoging doet aan huisadres en zich er gemakkelijk vanaf maakt door deze direct naar een pickup point te sturen is de voornaamste klacht en een zeer teleurstellend beleid.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM